مواد اولیه تولید کیسه فریزر

مواد اولیه تولید کیسه فریزر

مواد اولیه تولید کیسه فریزر

مواد اولیه نایلون چیست؟

مواد اولیه تولید کیسه فریزر, اولین الیاف ساخته شده توسط بشر نایلون است که با تلاش و تحقیق دانشمندان از طریق ایجاد پیوندهای مولکولی و تشکیل پلیمر ساخته شد.

ماده ای که به عنوان پلیمر پایه در ساخت نایلون نقش دارد، پلی اتیلن می باشد.

ساختار پلی اتیلن متشکل از زنجیره ‌ای بلند از اتم ‌های کربن است که به صورت دو به دو با پیوندهای دوگانه به هم متصل شده‌ اند و در شاخه‌ های آن‌ ها نیز اتم ‌های هیدروژن به کربن ‌ها وصل می‌ شوند.

این ساختار با ایجاد ترکیب میان گاز طبیعی و نفت خام و در اثر یک سنتز شیمیایی رخ می دهد.

دلیل استفاده از پلی اتیلن در تولید نایلون به خاطر دو ویژگی مهم آن است: اول این که پلی اتیلن خاصیت گرمانرم دارد و هنگامی که تحت شرایط دمایی بالا قرار می گیرد نرم و منعطف می شود.

ویژگی مهم دیگر پلی اتیلن مقاومت آن در مقابل ضربه است که منجر به افزایش چغرمگی آن می‌ شود. به همین علت است که نایلون ها در عین نرم و منعطف بودن، از مقاومت خوبی در برابر ضربه برخوردارند.

مواد اولیه تولید کیسه فریزر

تفاوت در مواد اولیه تولید نایلون و نایلکس

مواد اولیه تولید کیسه فریزر

نایلون‌ها از سالیان گذشته تاکنون جزء پرمصرف‌ترین محصولات پلاستیکی محسوب می‌شوند. با انجام آزمایشات مختلف، در بررسی نایلون‌ها و ویژگی آن‌ها به خاصیت کشسانی در نایلون‌ها بیشتر از هر چیز دیگری پی برده شد.

در ساخت اکثر نایلون‌ها از پلی‌اتیلن سبک استفاده می‌شود زیرا نایلون‌ها دارای ظاهری شفاف، براق و نرم هستند.

در حالی که نایلکس‌ها خشک و مات هستند و از فیلم‌های پلی اتیلنی سنگین تولید می‌شوند.

به همین دليل نایلکس‌ها اکثراً در ضخامت‌های بسیار ناچیز تولید شده‌اند. از نایلکس در تولید دستکش‌ها و سفره‌های یک‌بار مصرف، کیسه‌های فریزر، کیسه‌های زباله و نایلکس‌های رکابی استفاده می‌شود.

ترکیبات مواد اولیه تولید نایلون به چه صورت است؟

درصد مواد به کار رفته در تولید نایلون بسیار مهم است زیرا اگر کم یا زیاد شود در کیفیت نایلون تاثیر به سزایی خواهد داشت. پس برای این که درصدی از ترکیبات مواد را به دست آوریم؛ ابتدا باید تعیین کنیم که قصد تولید چه نوع نایلون یا نایلکسی را داریم.

تقریبا می‌توان گفت 80 درصد ترکیبات نایلون از پلی اتیلن سبک و مابقی ترکیبی از دیگر پلیمرهای شیمیایی و انواع افزودنی‌ها است.

در زیر به درصد ترکیبات برخی از انواع نایلون اشاره شده است.

دلیل استفاده از پلی اتیلن در تولید نایلون‌ها

در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی، نایلون را از پلیمرهایی که دارای ساختار پلی آمیدی هستند، تولید می‌کنند؛ اما در ایران، نایلون‌ها به کمک فیلم‌های دمشی که از پلی اتیلن به دست می‌آیند، تولید و روانه بازار می‌شوند.

فرق مواد اولیه نایلون با نایلکس

اینکه انواع مواد اولیه نایلون چیست و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، در حال حاضر برای ما روشن شده است. اما سوال مهم بعدی این است که ترکیب مواد اولیه نایلون چیست و چگونه انواع نایلون ها و نایلکس‌های موجود در بازار تولید می‌شوند؟

ترکیب مواد اولیه تولید نایلکس

بهترین ترکیب مواد اولیه برای تولید نایکس عبارت است از: ۲۰ واحد پلی‌اتیلن سنگین فیلم، ۳ واحد پلی‌اتیلن سبک فیلم، ۲ واحد پلی‌اتیلن سبک خطی، ۱۰ احد اف ۷۰۰۰ مهر، ۵ واحد ۵۱۱۰ آریاساسول، ۵ واحد ایکس ۵، ۳ واحد ۰۰۷۵ یا ۰۲۰، ۲ واحد ۲۰۹ ال ال دی امیرکبیر و یک درصد شفاف کننده.

ترکیب مواد اولیه کیسه‌های فریزر

۱۸ واحد اف ۷۰۰۰ مهر، ۱۸ واحد بی ال ۳، ۱ واحد ۲۰۹ ال ال دی امیرکبیر و ۱ واحد ۰۰۷۵ یا ۰۲۰ برای تولید کیسه فریزر با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

در تولید کیسه فریزر به هیچ عنوان از مواد شفاف کننده یا هر افزودنی دیگری استفاده نمی‌شود.

درآمد تولید نایلون

حالا که انواع نایلون را شناختیم به اهمیت نایلون در زندگی روزمره پی برده ایم .

همین کاربرد فراوان نشان می‌دهد که درآمد تولید نایلون مبلغ کمی نباید باشد و شاید در شمار صنایع پربازده نیز به حساب بیاید.

حتی بازیافت و تولید نایلون و نایلکس از مواد بازیافتی نیز درآمد تولید نایلون را در حد معقول و مقبولی نگاه داشته است.

در صورتیکه که ساعات کاری در فرآیند تولید اضافه شود قطعاً سودآوری نیز به مراتب افزایش خواهد داشت.

به هر حال موادی چون نایلون و نایلکس در زندگی هر یک از ما به شیوه‌های مختلف و متنوع کاربرد دارند و به همین دلیل آشنایی با مواد اولیه تولید نایلون و نایلکس خالی از لطف نبوده و همچنین سبب می‌شود بدانیم که تا چه میزان استفاده انواع آن در بخش‌ها و صنایع مختلف رایج است و نکته بعدی اینکه این اشتباه ما که خیلی تفاوتی بین نایلون و نایلکس قائل نبودیم را برای همیشه برطرف می‌کند.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس : 09123220691 – 09125796194

اینستاگرام: sofre_mandegar

واتساپ: 09125796194

ساعت کاری: ۸ الی ۱۷
آدرس: پاکدشت ، فرون آباد اول مقداد ۷ کوچه چراغعلی پلاک ۲۴
مدیریت: مجید سلیمانپور


تولید سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف تشریفاتی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ورساچ در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف افطار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف رنگی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف کاغذی در پاکدشت , تولید کیسه فریزر در پاکدشت , تولید کیسه زباله در پاکدشت , تولید لیوان کاغذی در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف طاقه رول شده در تهران , تولید سفره یکبار مصرف ماندگار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ۵۰ متری در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف بدون گرانول در پاکدشت ، تولید لیوان کاغذی یکبار مصرف در پاکدشت، خرید سفره یکبار مصرف از کارخانه پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف در فرون آباد, کارخانه تولید سفره فرون آباد , خرید عمده سفره از فرون آباد , آدرس تولیدی لیوان کاغذی در تهران, خرید لیوان کاغذی در تهران, قیمت لیوان بکبار مصرف در تهران,

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین مقالات


سفره یکبار مصرف طاقه ای چیست؟ | انتخابی اقتصادی-7مزیت آن
قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی [ 8 ویژگی سفره یکبار مصرف مجلسی ]
نحوه از بین بردن بوی بد سفره یکبار مصرف | 4 روش موثر
خرید سفره یکبار مصرف ضخیم [ 7 مزایای سفره یکبار مصرف ضخیم ]