کاغذ استروک چیست

کاغذ استروک چیست

کاغذ استروک چیست

استروک لیوان کاغذی چیست؟

کاغذ استروک چیست, استروک همان مواد اولیه خام لیوان کاغذی هست که در دستگاه طی مراحی تبدیل به لیوان کاغذی میشود که به جمع استروک ها پالت گفته میشود.

تولید کنندگان لیوان کاغذی برای تولید از مواد اولیه ای به اسم استروک استفاده می کنند و بصورت زیاد که جمع میشود پالت نامیده میشود و خرید با پالت انجام میشود.

پالت ها چندین هزار استروک دارند که بصورت عمومی و اختصاصی برای مراسمات گوناگون و برند های شخصی چاپ و مورد استفاده قرار می گیرند.

استروک کاغذ لیوان کاغذی هستند که برش داده میشود و در دستگاه پیچیده و بهم چسبیده میشود و تبدیل به لیوان کاغذی میشود.

کاغذ استروک چیست

لیوان کاغذی یکبار مصرف با پوشش پلی اتیلن

کاغذهای پلی اتیلنی استروک که به صورت مشخص برای ایجاد طرح های مختلف در دور لیوان های کاغذی یکبار مصرف چسبانده می شوند، دارای 2 نوع مختلف هستند؛ 2 نوع مختلف کاغذهای استروک شامل «یکرو پلی اتیلن» و «دو رو پلی اتیلن» هستند.

نکات مهمی که در مورد هر کدام از این 2 نوع وجود دارند، به شما کمک خواهند کرد تا ضرورت استفاده از هرکدام از این دسته بندی ها را مد نظر داشته باشید.

برای مثال، کاغذ استروک نوع یکرو پلی اتیلن به صورت مشخص برای نوشیدن مایعات سرد و گرم مثل قهوه، نوشابه، آب سرد، چای و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

کاغذهای استروک یکرو پلی اتیلن به دلیل ساختار مستحکمی که دارند، در مواجهه با آب داغ به هیچ عنوان، تغییر شکل نمی دهند و خم نمی شوند؛ همچنین استاندارد ITC به کار رفته در ساختار آنها باعث شده است تا هیچ مشکلی در مورد نوشیدن انواع مایعات سرد و گرم با استفاده از کاغذ آنها به وجود نیاید.

از طرفی دیگر کاغذهای استروک نوع دو رو پلی اتیلن هم وجود دارد که به مراتب از کاغذهای یکرو پلی اتیلن، مقاوم تر و مستحکم تر هستند.

اغذهای دو رو پلی اتیلن استروک، به صورت اختصاصی برای نگهداری مواد حساس مثل لبنیات و بستنی مورد استفاده قرار می گیرند.

مقوله حفظ و ماندگاری مواد غذایی لبنی بسیار حائز اهمیت است و از همین بابت است که برای نگهداری مواد لبنی از کاغذهای استروک دو رو پلی اتیلن استفاده می شود.

شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که بیشترین موارد مصرف کاغذ استروک چیست؛ پاسخ به این سؤال را باید با در نظر گرفتن کاغذهای استروک یکرو پلی اتیلن جست وجو کرد؛ چرا که در کشور ما ایران، حدود 90 درصد از موارد استفاده از استروک به لیوان های کاغذی با ساختار استروک یکرو پلی اتیلن مربوط می شود.

انواع کاغذ استروک چیست؟

کاغذ استروک انواع گوناگونی دارد که در ادامه آن‌ها را به تفکیک شرح می‌دهیم.

کاغذ استروک مات

استروک مات، کاغذی فاقد روکش پلی شده در سطح خارجی خود است.

اکثر لیوان‌های کاغذی موجود در بازار، از نوع استروک مات هستند. قسمت بیرونی لیوان برای چاپ طرح‌های مختلف و لوگوی برندها استفاده می‌شود.

لیوان ساخته شده با کاغذ استروک مات، مصارف متعددی دارد و از آن می‌توان برای نوشیدن چای، قهوه، شربت، نوشابه و انواع دیگر مایعات سرد و گرم استفاده کرد.

کاغذ استروک گلاسه

استروک گلاسه دارای پوشش پلی شده داخلی و خارجی است. پوشش داخلی برای جلوگیری از تراوش آب و پوشش خارجی برای براقیت و ایجاد طرح‌های پررنگ‌تر به کار می‌رود و تأثیری از لحاظ میزان نفوذناپذیری ندارد.

ابعاد کاغذ استروک چیست؟

همان‌طور که گفته شد، استروک به کاغذ چاپ ‌شده و برش‌ خورده گفته می‌شود. بنابراین بسته به اینکه استروک به چه اندازه‌ای برش خورده باشد، ابعاد متفاوتی را شامل می‌شود. در ادامه به بررسی ابعاد مختلف استروک می‌پردازیم.

کاغذ استروک کوچک

استروک کوچک، کاغذی است که برای ساخت کوچک‌ترین اندازه لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی استفاده می‌شود. لیوان‌هایی که با این کاغذ ساخته می‌شوند، ظرفیت 70 و 110 سی‌سی دارند و برای مصارفی مانند: شات اسپرسو، ظرف سس و… استفاده می‌شوند.

کاغذ استروک متوسط

استروک متوسط برای لیوان‌های سایز متوسط که حجمی‌ معادل 180 و 220 سی‌سی دارند، مناسب است.

این لیوان‌ها پرمصرف‌ترین و پرکاربردترین نوع لیوان‌ها بوده و همان لیوان‌هایی هستند که معمولاً چای یا شربت را در آن‌ها سرو می‌کنیم.

کاغذ استروک بزرگ

استروک بزرگ برای لیوان‌هایی با حجم زیاد مناسب است. اکثر فست‌فودها و کافی‌شاپ‌ها از لیوان‌های بزرگ برای سرو سیب زمینی، نوشابه، شربت، بستنی و… استفاده می‌کنند.

برای تولید این لیوان‌ها کافی است در کارخانه و کارگاه، استروک در دستگاه‌های لیوان‌ساز قرار گیرد تا در نهایت، محصول نهایی تولید شود.

مهم ترین موارد برای قیمت گذاری کاغذ استروک چیست؟

پارامترها و مؤلفه های بسیار متعددی برای قیمت گذاری و همچنین، شناسایی کاغذهای استروک وجود دارند که در این بخش از مطلب به همه آنها خواهیم پرداخت؛ موارد زیر از همین قبیل پارامترها هستند:

گرماژ: یکی از مشخصه های تولید لیوان های کاغذی با ساختار کاغذ استروک، گرماژ است.

در تولید لیوان های کاغذی معمولاً از گرماژ 190 تا 310 گرم استفاده می شود که به 2 بخش گرماژ کاغذ و پوشش پلی اتیلن مربوط می شوند.
سایز: سایز و اندازه کاغذ استروک به توجه به اندازه لیوان یکبار مصرف کاغذی اندازه گیری می شود.

به عبارت ساده تر، لیوان کاغذی مورد نظر هرچقدر بزرگ تر باشد، کاغذ استروک مورد نیاز برای چسبیدن به دورتادور آن هم بیشتر می شود.
جنس کاغذ استروک: کاغذهای استروک موجود در بازار ایران معمولاً به 2 نوع استروک گلاسه و استروک مات تقسیم بندی می شوند.
کیفیت کاغذ استروک: بدیهی است که مهم ترین پارامتر برای شناسایی و همچنین قیمت گذاری یک کاغذ استروک خوب به کیفیت آن مربوط می شود.

یکی از مؤلفه هایی که از روی آن می توان به کیفیت و مرغوبیت بالای یک کاغذ استروک پی برد، قابلیت انعطاف پذیری آن است.

به عبارت ساده تر، هرچقدر کاغذ استروک انعطاف پذیرتر باشد، کیفیت آن هم بیشتر خواهد بود.

بسیاری از تولیدکنندگان کاغذ استروک برای ساختن و افزایش قابلیت انعطاف پذیری آن، پیش از تولید به ساختار آن آب می پاشند تا انعطاف آن افزایش پیدا کند.

موارد استفاده از کاغذ استروک چیست؟

موارد استفاده از کاغذها استروک به گزینه های متعددی مربوط می شود. برای مثال از کاغذ استروک برای به کارگیری روی پالت هم استفاده می شود.

استفاده از کاغذ استروک به این شکل است که ورق های متعددی روی یکدیگر چیده می شوند و بعد از طی شدن مراحل چاپ، اصلاحات و پوشال گیری، به صورت یک بسته منسجم روی پالت چوبی قرار داده می شوند.

آن دسته از تولیدکنندگانی که از کاغذ استروک برای لیوان های کاغذی استفاده می کنند، همه استروک ها را به صورت جداگانه از ورق های جدا می کنند و برای چسباندن به دور لیوان های کاغذی به کار می گیرند. اما استفاده از کاغذ استروک تنها به همین وارد محدود نمی شود.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس : 09123220691 – 09125796194

اینستاگرام: sofre_mandegar

واتساپ: 09125796194

ساعت کاری: ۸ الی ۱۷
آدرس: پاکدشت ، فرون آباد اول مقداد ۷ کوچه چراغعلی پلاک ۲۴
مدیریت: مجید سلیمانپور


تولید سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف تشریفاتی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ورساچ در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف افطار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف رنگی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف کاغذی در پاکدشت , تولید کیسه فریزر در پاکدشت , تولید کیسه زباله در پاکدشت , تولید لیوان کاغذی در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف طاقه رول شده در تهران , تولید سفره یکبار مصرف ماندگار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ۵۰ متری در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف بدون گرانول در پاکدشت ، تولید لیوان کاغذی یکبار مصرف در پاکدشت، خرید سفره یکبار مصرف از کارخانه پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف در فرون آباد, کارخانه تولید سفره فرون آباد , خرید عمده سفره از فرون آباد , آدرس تولیدی لیوان کاغذی در تهران, خرید لیوان کاغذی در تهران, قیمت لیوان بکبار مصرف در تهران,

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین مقالات


سفره یکبار مصرف طاقه ای چیست؟ | انتخابی اقتصادی-7مزیت آن
قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی [ 8 ویژگی سفره یکبار مصرف مجلسی ]
نحوه از بین بردن بوی بد سفره یکبار مصرف | 4 روش موثر
خرید سفره یکبار مصرف ضخیم [ 7 مزایای سفره یکبار مصرف ضخیم ]