کاربرد انواع رنگ کیسه زباله چیست

کاربرد انواع رنگ کیسه زباله چیست

کاربرد انواع رنگ کیسه زباله چیست

کیسه زباله رنگی

کاربرد انواع رنگ کیسه زباله چیست, قطعا تا به حال به این موضوع برخورد کرده اید که کیسه های زباله در بازار در رنگ های مختلف از سیاه و سفید و سبز و آبی و غیره موجود هستند. اما دلیل این رنگ ها چیست؟ آیا به صورت ناگهانی و یا زیبایی این رنگ ها تولید می شوند یا پیام خاصی در رنگ های کیسه زباله می باشد.

وقتی بحث کیسه زباله رنگی به میان می آید مفهومی که در بر دارد خیلی بیشتر از یک رنگ می باشد که ممکن است دولت ها و تولید کنندگان از روانشناسی رنگ ها جهت ارسال پیام از آن استفاده کرده اند.

همه کیسه زباله ها کارآیی و کاربرد خاصی دارند اما بهتر است که از هر کیسه زباله برای کاری که تولید و برنامه ریزی شده استفاده کنیم. در ادامه مطالب به این موضوع می پردازیم.

کاربرد انواع رنگ کیسه زباله چیست

فلسفه استفاده از کیسه زباله رنگی در کشورهای مختلف

کاربرد انواع رنگ کیسه زباله چیست

برخلاف تصور رایج، کیسه زباله‌های تجاری برای استفاده بهینه و کاربردی خاص طراحی شده است تا بتوان مدیریت پسماند را خیلی پیشرفته‌ و بهینه‌تر انجام داد.

منظور از این استانداد رنگ کیسه زباله‌ها اینست که هر کیسه زباله عملکرد خاص خود را دارد که باتوجه به آن باید استفاده شود.

در ادامه به برخی از این کیسه زباله‌های رنگی که برای مصرف خاصی طراحی شده‌اند اشاره می‌شود.

کیسه زباله به چند دسته تقسیم می شود؟

پلاستیک کیسه زباله از مواد پلی اتیلن ساخته می شود و به دسته های زیر تقسیم می شود.

کیسه زباله فله ای
کیسه زباله رولی
کیسه زباله بنددار
کیسه زباله اتوکلاو بیمارستانی
کیسه زباله جعبه ای
کیسه زباله صنعتی در ابعاد بزرگ
کیسه زباله دسته دار

رنگ های مختلف کیسه زباله به چه معناست؟

کیسه زباله با رنگ مشکی

یکی از رایج ترین کیسه های زباله، کیسه هایی با رنگ مشکی یا سیاه هستند. رنگ ها در انتخاب کیسه های زباله نقش موثری را ایفا خواهند نمود.

کیسه های مشکی مزایای فوق العاده ای را برای مصرف کنندگان در بر خواهند داشت. اغلب افرادی که دوستدار عدم نمایش زباله های خود هستند از این محصول استقبال خواهند نمود.

محتویات درون کیسه های زباله ی مشکی هرگز مشخص نخواهد بود. لذا از این جهت انتخاب شایسته ای خواهد بود.

رنگ زرد

این رنگ همانطور که در موارد دیگر نیز برای نشان دادن هشدار کاربرد دارد در این مورد نیز بیانگر این است که زباله ها باید با احتیاط حمل شوند زیرا از این کیسه ها برای زباله های عفونی و مواد خطرناک و یا حتی زباله های شیشه ای شکسته که نیاز به احتیاط بیشتری جهت حمل آن ها وجود دارد استفاده می شوند.

کیسه زباله سفید

کیسه زباله های سفید ظاهری شفاف و مات دارند و تمام محتویات داخل آن ها قابل مشاهده است.

در بیشتر بیمارستان ها، مراکز درمانی و سایر مکان ها از کیسه زباله سفید رنگ استفاده می شود. این محصول در ضخامت ها، سایزها و کیفیت های مختلف تولید و به مشتریان عرضه می شود.

کیسه زباله آبی

کیسه زباله آبی بیشتر برای زباله‌های قابل بازیافت استفاده می‌شود. همچنین این کیسه ها به نوبه خود به واسطه مواد به کار رفته در تولید آنها قابل بازیافت هستند.

در یک استاندارد بین‌المللی، اکثر شهرداری کلان شهرها از این کیسه زباله‌ها برای جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت استفاده می‌کنند.

این کیسه زباله‌ها به خاطر استفاده خانگی و شهری در اندازه، ضخامت و کیفیت مختلفی توسط شرکت‌ها تولید می‌شوند. به طور خلاصه کیسه زباله‌های آبی رنگ را می‌توان کیسه زباله پاک نام گذاری کرد.

کیسه زباله با رنگ سبز

یکی از انواع کیسه زباله های رنگی، کیسه زباله به رنگ سبز است، از این کیسه ها برای زباله هایی که تجزیه پذیر هستند مانند مواد غذایی، پوست میوه ها، برگ ها و شاخه ها و … استفاده می شود و معمولا از رنگ سبز به عنوان رنگ طبیعت یاد می کنند.

این نوع کیسه ها در انواع مختلف شفاف و غیر شفاف و کیفیت های متفاوت تولید و روانه بازار می شوند.

زباله های تجزیه پذیر معمولا در طبیعت رها می شوند، به همین دلیل بهتر است کیسه های آن ها را نیز تجزیه پذیر تولید کنند تا همراه زباله ها در طبیعت رها شوند.

در برخی کشور ها نیز این کار انجام می شود.

کیسه زباله با رنگ قرمز

از دیگر انواع رنگ بندی در این محصولات، می توان به کیسه هایی با رنگ قرمز اشاره نمود. اغلب موارد استفاده از این کیسه ها بسیار به ندرت و کم می باشد. این نوع از کیسه ها به عنوان کیسه های پرخطر شناخته شده اند.

در اغلب مراکز بهداشتی و پزشکی اقدام به بهره برداری از این کیسه ها خواهند نمود. با استفاده از این رنگ در کیسه های زباله ی مراکز بهداشتی، می توان به بهترین نحو اقدام به تفکیک و جداسازی آنها نمود.

اغلب از این کیسه ها برای زباله هایی مانند سرنگ خون، لوله های آزمایشگاهی، مواد زائد انسانی و … استفاده خواهد شد. این نوع از کیسه ها نیز به صورت شفاف و غیرشفاف تولید و به بازار عرضه شده اند.

در مراکز بهداشتی به دلیل عدم پارگی و سوراخ شدن که به نحوی جلوگیری از نشتی آلودگی ها به شمار می روند، اقدام به استفاده از کیسه های مرغوب و با ضخامت خواهند نمود.

کیسه زباله به رنگ نارنجی

از کیسه زباله های نارنجی برای زباله هایی که نیاز به سوزانده شدن دارند از قبیل زباله های کلینیکی، استفاده می شود.

در برخی کشور ها از کیسه های نارنجی برای کارهای خیرخواهانه استفاده می کنند.

آن ها وسایلی که به آنها احتیاجی ندارند را در کیسه هایی به رنگ نارنجی قرار می دهند و در بیرون خانه جهت استفاده افراد نیازمند قرار می دهند و یا به مراکز خیریه تحویل می دهند.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس : 09123220691 – 09125796194

اینستاگرام: sofre_mandegar

واتساپ: 09125796194

ساعت کاری: ۸ الی ۱۷
آدرس: پاکدشت ، فرون آباد اول مقداد ۷ کوچه چراغعلی پلاک ۲۴
مدیریت: مجید سلیمانپور


تولید سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف تشریفاتی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ورساچ در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف افطار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف رنگی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف کاغذی در پاکدشت , تولید کیسه فریزر در پاکدشت , تولید کیسه زباله در پاکدشت , تولید لیوان کاغذی در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف طاقه رول شده در تهران , تولید سفره یکبار مصرف ماندگار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ۵۰ متری در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف بدون گرانول در پاکدشت ، تولید لیوان کاغذی یکبار مصرف در پاکدشت، خرید سفره یکبار مصرف از کارخانه پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف در فرون آباد, کارخانه تولید سفره فرون آباد , خرید عمده سفره از فرون آباد , آدرس تولیدی لیوان کاغذی در تهران, خرید لیوان کاغذی در تهران, قیمت لیوان بکبار مصرف در تهران,

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین مقالات


سفره یکبار مصرف طاقه ای چیست؟ | انتخابی اقتصادی-7مزیت آن
قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی [ 8 ویژگی سفره یکبار مصرف مجلسی ]
نحوه از بین بردن بوی بد سفره یکبار مصرف | 4 روش موثر
خرید سفره یکبار مصرف ضخیم [ 7 مزایای سفره یکبار مصرف ضخیم ]