چرا باید محصولات بسته بندی شوند؟

چرا باید محصولات بسته بندی شوند؟

چرا باید محصولات بسته بندی شوند؟

چرا محصولات بسته بندی میشوند؟

چرا باید محصولات بسته بندی شوند؟, بسته بندی محصولات نقش مهم در تحویل از پروسه تولید به مصرف  را دارد. این موضوع با حفظ ارزش محصول در طول روند توزیع، به اقتصاد چرخشی کمک خواهد کرد.

آیا می دانید که خیار بسته بندی نشده فقط تا 3 روز می تواند تازه بماند؟! روکش های پلاستیکی که بر روی خیار می کشند عمر آن را تا 14 روز افزایش می دهد. اما با توجه به اهمیت حذف زباله های پلاستیکی تازه نگه داشتن سبزیجات مانند خیار  در اولویت دوم قرار دارد.

بسیاری از ما، بسته بندی‌های اضافی محصولات را با زباله‌های معمولی‌ یکسان میدانیم که این امر باعث تاثیر منفی‌ بر محیط زیست ما میشود.

چرا باید محصولات بسته بندی شوند؟

مشکلات بسته بندی

بسته بندی پلاستیکی اضافی

بیش از نیمی از کالاهای اروپا در بسته بندی پلاستیک عرضه میشوند. این حجم پلاستیک به طور متوسط ۲۹ کیلوگرم برای هر نفر محاسبه می شود. از ۵۷ میلیون تن پلاستیک تولید شده در اروپا سالانه، ۳۹ درصد آن برای کاربردهای بسته‌بندی مورد استفاده قرارخواهد گرفت. از آنجا که پلاستیک سبک و محکم است، انتخاب اول بسته بندی به حساب می‌‌آید.

این بسته بندی‌ها که بخش عمده زباله‌ها را تشکیل میدهند، سالها در طبیعت باقی‌ می مانند و به راحتی‌ تجزیه نمیشوند. آنها قابل بازیافت نیز نمی باشند. بازیافت محدودیت هایی دارد. منابعی مانند انرژی، آب و سایر هزینه‌ها برای جمع آوری، مرتب سازی و تمیز کردن زباله‌ها از جمله مواردی هستند که در فرآیند بازیافت باید در نظر گرفته شوند.

متاسفانه تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد از بسته بندی‌های محصولاتی که توسط کمپانی‌های آنلاین به فروش میرسند، قابل بازیافت می باشند.

در نتیجه، بازیافت باید زمانی‌ به عنوان یک گزینه مطرح شود که از منابع بیشتری صرفه جویی صرفه جویی‌ شود.

نه اینکه این پروسه منجر به هدر رفت بیشتر و تولید ضایعات بیشتری شود.

بسته بندی پلاستیکی غیر قابل بازیافت

از مهمترین ضایعات در محل دفن پسماند می‌توان انواع پلاستیک ها را نام برد. همچنین لیوان یکبار مصرف قهوه، کارتن آبمیوه و نوشیدنی و کارتن های تترا پک نیز در بین سایر پسماند‌ها بیشتر یافت میشوند.

جدا کردن و بازیافت کارتن های تتراپک مشکل است. زیرا از چندین ماده (پوشش ورقه‌ای، آلومینیوم و پلاستیک) ساخته شده ا‌ند.

تاثیر یخچال بر بسته بندی ها

برای حمل کالاهای فاسد شدنی از تجهیزات خاصی بهره می گیریم. وسایل حمل و نقل این کالاها یخچال‌های عایق دار است.

استفاده از یخچال برای افزایش ماندگاری محصول و حفظ تازگی آن است. لیکن این یخچال‌ها به دلیل مصرف بالای انرژی سازگار با محیط زیست نبوده و باعث افزایش گاز‌های گلخانه‌ای میشوند.

همچنین خطر نشت هیدروفلوروکربن نیز وجود دارد. اگر یخچال‌ها از سوخت گازوئیلی استفاده میکنند، مقدار زیادی اکسید نیتروژن سمی و ذرات منتشر می کنند که در آلودگی هوا نقش دارند.

یخچال‌های حمل مواد خوراکی و بسته بندی‌های اضافی آنها باعث سنگین شدن وزن وسیله نقلیه میشود.

آلودگی‌ هوا تولید شده توسط ماشین یخچال دار چندین برابر اتومبیل های دیزلی است. ٪ ۲۲ دی اکسید کربنی که از بخش حمل و نقل وارد اتمسفر میشود به وسایل نقلیه سنگین و تنها ٪ ۵ آن به ماشین‌های سواری اختصاص پیدا میکند.

مزایا بسته بندی محصولات چیست؟

بسته بندی از طریق صرفه جویی‌ بیشتر در منابع و کاهش تولید پسماند به توسعه پایدار کمک می‌کند. بسته بندی محصولات را در شرایط ایده آل نگاه می دارد و اطمینان حاصل می کند که محصولات در زنجیره تولید به مصرف آسیب نبینند. در نتیجه مصرف کنندگان را قادر به دریافت غذای سالم و کالاهای سالم خواهد کرد.

بسته بندی از سه طریق عمده در اقتصاد چرخشی یا اقتصاد دورانی نقش مهمی‌ را ایفا میکند:

حفظ ارزش محصول
سهولت در توزیع محصول
بسته بندی‌های سازگار با محیط زیست که مطابق با تکنولوژی جهانی‌ است.

توزیع

بسته بندی نقش محوری در تحویل محصولات از تولید به مصرف دارد. این امر با حفظ ارزش محصول در طول توزیع، به اقتصاد چرخشی یا اقتصاد دورانی کمک خواهد کرد. بنابراین به طول عمر محصول می‌‌افزاید.

برای انتقال محصولات، مواد غذایی و سایر کالاها که در یک مکان تولید شده و در مکان دیگری مورد استفاده قرار می گیرند، ما از بسته بندی استفاده می کنیم.

افرادی که در شهرها زندگی‌ میکنند، زمان کمتری برای سالم زیستن و استفاده از محصولات تازه نسبت به افراد روستایی دارند.

از این رو به مواد غذایی و سایر محصولات تولید شده در جای دیگر و تحویل سالم آنها احتیاج دارند.

اگر ما می توانستیم محصولات غذایی‌ را از اراضی‌ کشاورزی مستقیما بر میز غذای خود بیاوریم و آنها را استفاده کنیم، مسلما محصولات کشاورزی بسیار ارزانتر میشدند. از این رو بسته بندی باعث بهبود تجارت در جهان میشود و چرخ‌های اقتصاد جهانی را رونق میبخشد.

درو کردن بیش از اندازه و خارج از ظرفیت مواد غذایی، میتواند منجر به قحطی و همچنین افزایش ضایعات شود. بسته بندی امکان ذخیره سازی محصولات را برای جلوگیری از اتلاف در زمان فراوانی مواد غذایی و استفاده در زمان قحطی را فراهم می کند.

حفظ ارزش محصول

بسته بندی مواد غذایی‌ باعث محافظت، افزایش ماندگاری و ارزش محصول میشود.

بسته بندی باعث جلوگیری از هدر رفتن محصولات در پروسه تولید به مصرف میشود. همچنین باعث ماندگاری مواد غذایی‌ و تازه ماندن آنها به مدت بیشتری در خانه خواهد شد.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس : 09123220691 – 09125796194

اینستاگرام: sofre_mandegar

واتساپ: 09125796194

ساعت کاری: ۸ الی ۱۷
آدرس: پاکدشت ، فرون آباد اول مقداد ۷ کوچه چراغعلی پلاک ۲۴
مدیریت: مجید سلیمانپور


تولید سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف تشریفاتی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ورساچ در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف افطار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف رنگی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف کاغذی در پاکدشت , تولید کیسه فریزر در پاکدشت , تولید کیسه زباله در پاکدشت , تولید لیوان کاغذی در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف طاقه رول شده در تهران , تولید سفره یکبار مصرف ماندگار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ۵۰ متری در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف بدون گرانول در پاکدشت ، تولید لیوان کاغذی یکبار مصرف در پاکدشت، خرید سفره یکبار مصرف از کارخانه پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف در فرون آباد, کارخانه تولید سفره فرون آباد , خرید عمده سفره از فرون آباد , آدرس تولیدی لیوان کاغذی در تهران, خرید لیوان کاغذی در تهران, قیمت لیوان بکبار مصرف در تهران,

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین مقالات


سفره یکبار مصرف طاقه ای چیست؟ | انتخابی اقتصادی-7مزیت آن
قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی [ 8 ویژگی سفره یکبار مصرف مجلسی ]
نحوه از بین بردن بوی بد سفره یکبار مصرف | 4 روش موثر
خرید سفره یکبار مصرف ضخیم [ 7 مزایای سفره یکبار مصرف ضخیم ]