نکاتی درمورد لیوان یکبارمصرف

نکاتی درمورد لیوان یکبارمصرف

نکاتی درمورد لیوان یکبارمصرف

لیوان‌ یکبار مصرف گزینه هر روز مشتری

نکاتی درمورد لیوان یکبارمصرف, لیوان های یکبار مصرف امروزه در همه ی رستوران ها و بیرون بر ها مورد استفاده قرار میگیرد. اما با افزایش محبوبیت پایداری محصولات یکبار مصرف اکثر رستوران ها شروع به استفاده از این محصولات کرده اند . این امر به ویژه برای بازار ظروف یکبار مصرف بسیار مهم می باشد. ظروف یکبار مصرف در سراسر جهان استفاده می شود . این ظروف از پلاستیک ، پلی استایرن و کاغذ تولید می شود.

هر یک از این مواد به طرق مختلف به محیط زیست آسیب می رسانند.

صدها سال طول می کشد تا پلاستیک کاملاً خراب شود. لیوان های کاغذی منجر به جنگل زدایی می شوند و پوشش های ضد آب آنها از نفت تهیه شده و تخریب نمی شوند.

همچنین پلی استایرن از مواد شیمیایی مضر تشکیل شده است. هنگام تماس غذایی، محصولاتی از این جنس سمی وارد مواد غذایی می شود و پس از دور ریخته شدن این سم به محیط نشت می کند.

اخیراً فشارهایی برای محدود کردن استفاده از لیوان های یکبار مصرف ایجاد شده است. تلاش هایی برای تشویق مصرف کنندگان به انتخاب گزینه های  غیر یکبار مصرف انجام شده است.

چندین برند معروف مانند استار باکس به کسانی که لیوان های قابل استفاده مجدد خود را برای استفاده به آنها می دهند تخفیف می دهند. با این حال، تنها ٪ ۱/۶ از قهوه خوران Starbucks از این ابتکار عمل استفاده کرده اند.

نکات باورنکردنی درمورد لیوان یکبارمصرف

نکاتی درمورد لیوان یکبارمصرف

شواهد بازار نشان می دهد که تقاضای زیادی از سمت مصرف کنندگان برای استفاده از لیوان های یکبار مصرف وجود دارد.

با این وجود، باید به همان اندازه به اثرات منفی لیوان های یکبار مصرف بر اکوسیستم بپردازیم.

در این راستا کشور های پیشرفته ی در حال توسعه مانند ایران، شروع به حذف پلاستیک ساخته بشر و تولید محصولات یکبار مصرف غیر پلی استایرنی و یکبار مصرف گیاهی کرده است.

ظروف گیاهی جایگزین مناسبی برای ظروف پلاستیکی بوده و مضراتی که به سلامت مصرف کنده وارد میشود را ندارد. بنابراین استفاده از لیوان های گیاهی یا به عبارتی لیوان های زیست تخریب پذیر ضروری به حساب می آید.

در سالهای اخیر تلاش هایی برای ایجاد ظروف یکبار مصرف انجام شده است که در بازه زمانی کوتاه تری تجزیه شوند.

با وجود استفاده گسترده از آنها، لیوان های یکبار مصرف مانند سایر ظروف یکبار مصرف خیلی مورد استقبال مواد سازگار با محیط زیست قرار نگرفت.

 لیوان های یکبار مصرف

سه نوع رایج لیوان های یکبار مصرف عبارتند از: کاغذ، پلی استایرن و پلاستیک.   هر سه این لیوان ها به طور عمده بر محیط زیست و سلامت انسان تأثیر منفی می گذارند.

لیوان های کاغذی

لیوان های کاغذی از خمیر تازه چوب تولید می شوند که مستلزم نابودی درختان در فرایند تولید است.

سالانه ۲۰ میلیون درخت برای تولید لیوان های کاغذی قطع می شود. زیرا بیشتر لیوان ها از کاغذ بکر تهیه می شوند.

علیرغم اینکه از یک ماده طبیعی تجزیه پذیر ساخته شده است، لیوان های کاغذی پس از استفاده، همچنان به محیط زیست آسیب میزنند. به ازای هر چهار لیوان کاغذی که دور ریخته می شود، یک پوند انتشار CO2 ایجاد می شود.

برای اینکه لیوان های کاغذی ضدآب باقی بماند، لیوان ها با پلی اتیلن پوشانده می شوند. پلی اتیلن نوعی پلاستیک که زیست تخریب پذیر نبوده و کمپوست نمی‌شود. این بدان معناست که کل لیوان قادر به کمپوست یا تجزیه توسط محیط زیست نیست. علاوه بر این، به دلیل پوشش پلاستیکی آنها که باعث میشود که در برابر آلودگی های خارجی مقاوم تر شوند لیوان های کاغذی قابلیت بازیافت ندارند. دقیقا همین پوشش است که بازیافت را دشوار و هزینه بر می کند. اکثر کارخانه‌های بازیافت قادر به جدا کردن کاغذ از پلاستیک نیستند.

در سال ۲۰۱۸ کشور انگلیس تصمیم گرفت که به منظور کاهش استفاده از لیوان‌های کاغذی و غیر قابل بازیافت مالیات دریافت کند. این سیاست مانند سیاست مالیات ۱۵ سنتی برای کیسه‌های پلاستیکی در ایرلند بود. اما در اینجا مساله کمی‌ پیچیده تر میشود.

مالیات کیسه‌های پلاستیکی مساله ساده تری بود. مشتریان گزینه کیسه‌های بازیافتی را داشتند و برای خرید از آنها استفاده میکردند. اما حمل یک لیوان بزرگ و جا دار در کیف که قابل شستشو و استفاده مجدد است را با خود حمل کنند؟ پس از نوشیدن قهوه، لیوان کثیف را چه کار کنند؟

لیوان های پلی استایرن

تنها در ایالات متحده، سالانه ۲۵ میلیارد لیوان فوم پلی استایرن استفاده و دور انداخته می شود.

لیوان فوم پلی استایرن از پلاستیک غیر زیست تخریب پذیر و پایه نفتی ساخته شده است که قابل بازیافت نیست.

تخمین زده می شود که این لیوان ها بین ۵۰۰ تا یک میلیون سال در طبیعت باقی بمانند و بستگی دارد که در چه شرایطی قرار بگیرند که به طور کامل تجزیه شوند.

علاوه بر این، پلی استایرن، جزء اصلی استایرن است که هنگام تماس با مواد داغ یا مواد روغنی مایعی وارد مواد غذایی شده که باعث اختلال در غدد درون ریز می شود.

این اختلال می تواند باعث مشکلات طولانی مدت و مزمن بر سلامتی انسان شود که بر سیستم تولید مثل و عصبی مصرف‌کنندگان تاثیرات منفی بر جای خواهد گذاشت.

همیشه هنگامی که از لیوان های فوم پلی استایرن برای  نوشیدنی های داغ مانند چای یا قهوه استفاده می شود این ماده شیمیایی به داخل نوشیدنی مهاجرت می‌کنند و تاثیر منفی خود را می گذارد.

علاوه بر این، تقریباً ۹۰ ماده شیمیایی سمی و خطرناک هنگام سوزاندن لیوان هایی از این جنس تولید می شود. با وجود این، پلی استایرن فوم همچنان یک انتخاب اصلی برای رستوران‌ها و بیرون بر هایی است که از ظروف یکبار مصرف استفاده میکنند.

لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی

لیوان های پلاستیکی در حالی که حتی از لیوان های فوم پلی استایرن خطرناک تر هستند، بیشترین فروش و کاربرد را در صنعت ظروف یکبار مصرف دارند.

لیوان های پلاستیکی متداول ترین نوع لیوان یکبار مصرف هستند و هنوز مسائل شناخته شده زیادی در ارتباط با آنها وجود دارد. تخمین زده شده است که در سال ۲۰۱۸، ۵۰۰ میلیارد لیوان پلاستیکی سالیان مورد استفاده جهانیان قرار گرفته است.

پلاستیک های یکبار مصرف 

پلاستیک هایی که هنگام گرم شدن قابل انعطاف هستند، ترموپلاستیک نامیده می شوند و پلاستیک هایی که زمانی در مقابل حرارت قرار می گیرند همچنان سفت و محکم باقی می مانند ترموست نامیده می شوند.

نه ترموپلاستیک ها و نه ترموست ها به طور طبیعی در محیط و یا تسهیلات کمپوست تجزیه نمی‌شوند. حدود ۸۰ درصد از محصولات پلاستیکی که تاکنون تولید شده اند در محیط زیست دور ریخته می شوند. در نتیجه پلاستیک ۳۰ درصد از کل محل دفن زباله را اشغال می کند.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس : 09123220691 – 09125796194

اینستاگرام: sofre_mandegar

واتساپ: 09125796194

ساعت کاری: ۸ الی ۱۷
آدرس: پاکدشت ، فرون آباد اول مقداد ۷ کوچه چراغعلی پلاک ۲۴
مدیریت: مجید سلیمانپور


تولید سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف تشریفاتی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ورساچ در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف افطار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف رنگی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف کاغذی در پاکدشت , تولید کیسه فریزر در پاکدشت , تولید کیسه زباله در پاکدشت , تولید لیوان کاغذی در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف طاقه رول شده در تهران , تولید سفره یکبار مصرف ماندگار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ۵۰ متری در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف بدون گرانول در پاکدشت ، تولید لیوان کاغذی یکبار مصرف در پاکدشت، خرید سفره یکبار مصرف از کارخانه پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف در فرون آباد, کارخانه تولید سفره فرون آباد , خرید عمده سفره از فرون آباد , آدرس تولیدی لیوان کاغذی در تهران, خرید لیوان کاغذی در تهران, قیمت لیوان بکبار مصرف در تهران,

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین مقالات


سفره یکبار مصرف طاقه ای چیست؟ | انتخابی اقتصادی-7مزیت آن
قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی [ 8 ویژگی سفره یکبار مصرف مجلسی ]
نحوه از بین بردن بوی بد سفره یکبار مصرف | 4 روش موثر
خرید سفره یکبار مصرف ضخیم [ 7 مزایای سفره یکبار مصرف ضخیم ]