ظروف یکبار مصرفی که در ماکروفر نبایدگذاشت

ظروف یکبار مصرفی که در ماکروفر نبایدگذاشت

ظروف یکبار مصرفی که در ماکروفر نبایدگذاشت

آیا ظروف یکبار مصرف امکان استفاده در مایکروویو؟

 

ظروف یکبار مصرفی که در ماکروفر نبایدگذاشت, امروزه با انواع ظروف یکبار مصرف رو به رو هستیم. در این بین مصرف کنندگان و خریداران به دنبال اجناس باکیفیت و پرکاربرد هستند. استفاده از ظروف یکبار مصرف در مایکروویو یکی از آن مواردی است که در خرید ظروف یکبار مصرف بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

از آنجایی که استفاده از این ظروف مخصوصا بشقاب‌ها و کاسه‌های یکبار مصرف در مایکروویو بسیار زیاد است، اغلب مردم اطلاعات و درک لازم در مورد عملکرد و نحوه استفاده از آن را دارند.

حتما تا کنون شنیده‌اید که “ظروف یکبار مصرف را در مایکروویو قرار ندهید” یا ” استفاده از ظروف یکبار مصرف در مایکروویو سرطان زا است”.

این جملات چقدر صحیح اند؟ جواب هرچه باشد، ظروف یکبار مصرف گیاهی ماندگار سبز، معادلات را تغییر داده است.

سوال اصلی این است که ظروف یکبار مصرف گیاهی می توانند جایگزین ظروف یکبار مصرف معمول باشند؟ ظروف یکبار مصرف گیاهی قابلیت استفاده در مایکروویو را دارند؟ ظروف یکبار مصرف ماکروفری کدامند؟

استفاده از چه ظرف‌هایی در این میان ممکن است اتفاقات ناخوشایندی نیز پیش بیاید. منفجر شدن مواد غذایی ممنوعه، ظرف نگهداری غذا یا لیوان و ماگ علاوه بر آن که باعث ناراحتی شما می‌شود، به دلیل آزاد کردن مواد شیمیایی مضر ممکن است بر سلامتی شما نیز تأثیر بگذارد و موجب بروز بیماری شود.

منفجر شدن ظرف یا غذا در مایکروویو حتی می‌تواند آتش‌سوزی به وجود آورد. اگر این وسیله در خانه شما جایگاه ویژه‌ای دارد و نمی‌توانید یک روز را بدون آن سر کنید، باید بدانید که پخت همه مدل غذا در مایکروویو مجاز نیست و نباید همه ظروف را هم برای گرم کردن مورد استفاده قرار دهید.

ظروف یکبار مصرفی که در ماکروفر نبایدگذاشت

آیا مایکروویو برای استفاده از ظروف آلومینیومی مناسب است؟

ظروف یکبار مصرفی که در ماکروفر نبایدگذاشت

مایکروویوها بسیار راحت هستند. زیرا از امواج رادیویی پرقدرت برای پخت سریع غذا استفاده می کنند.

آن‌ها این کار را از طریق تشعشع انجام می‌دهند. آنها از کوتاه ترین امواج رادیویی که پر از انرژی هستند استفاده می کنند و باعث پختن مواد غذایی می شوند.

درون مایکروویوها انعکاس جریان دارد و به امواج رادیویی اجازه می‌دهند به اطراف بپرند و در غذا حرکت کنند و باعث ارتعاش مولکول‌های داخل غذا می‌شوند. هرچه سریعتر ارتعاش کنند، غذا بیشتر گرم می شود.

امواج رادیویی در فرکانس‌هایی هستند که آب، چربی‌ها و شکر می‌توانند آنها را جذب کنند. اما برخی از پلاستیک‌ها، شیشه‌ها و سرامیک‌ها نمی‌توانند آن‌ها را جذب کنند.

به همین دلیل است که می‌توانید بعضی از آنها را روی ظروف غذا قرار داده تا مانع از پاشیدن آنها به دیواره مایکروویو شوید. این در حالی است که فلز منعکس کننده است. باعث می شود امواج رادیویی بدون اینکه فرصتی برای گرم شدن غذا بدهند، به اطراف منعکس شوند. اما در مورد ظروف از جنس آلومینیوم چطور؟ این ظروف نازک تر هستند. به این معنی که می تواند توسط جریان های مایکروویو غرق شود و آتش بگیرد.

ظروف غیرقابل استفاده در مایکروویو

پلی‌اتیلن‌ترفتالات

این ماده سبک، نرم، مقاوم در برابر خرد شدن، به راحتی قابل بازیافت و یکبار مصرف است. و در سطح وسیعی مورد استفاده قرار میگیرد. اما گستره دمایی قابل تحمل این ماده تا قبل از اعوجاج آن، از 18- تا 50 درجه سانتیگراد است.

در نتیجه میتوان گفت ظرف پلاستیکی کد 1 یا PET، یکی از ظروف غیرقابل استفاده در مایکروویو است.

پلی‌استایرن

که به آن فوم پلی‌استایرن نیز میگویند. بدلیل ارزان بودن یکی از متداول‌ترین مواد برای بسته‌بندی‌های بیرون‌بر و لیوان‌ها است.

ویژگی‌های خوب عایق حرارتی باعث میشود که در هنگام حمل‌ونقل، غذا را گرم نگه دارد. با این حال برای استفاده در مایکروویو بی‌خطر نیست و در برخی از مناطق خاص، مقررات اخیر استفاده از آنها را محدود کرده و تولیدکنندگان را مجبور به انتخاب سایر مواد کرده است.

از جمله معایب پلی‌استایرن میتوان به یکبارمصرف بودن و ممنوعیت استفاده از آن در بسیاری از مناطق اشاره کرد. همچنین اگر به درستی استفاده نشود میتواند باعث وقوع پدیده مهاجرت مواد شیمیایی به مواد غذایی شود.

آلومینیوم

محفظه نگهداری آلومینیومی اگرچه در فر و فریزر ایمن است و توان تحمل دمای بالا تا 205 درجه سانتیگراد را دارد. اما هرگز نباید در مایکروویو قرار گیرد. در صورت استفاده در مایکروویو میتواند به این دستگاه و اپراتور آن آسیب برساند.

محصولات کاغذی

این محصولات علی‌رغم اینکه قابل بازیافت یا قابل شستشو نیستند. بدلیل ویژگی‌های عایق حرارتی خوب بیشترین کاربرد را در ساخت ظروف، لیوان‌ها، بشقاب‌ها و کاسه‌های مخصوص غذای بیرون‌بر دارند.

میتوان آنها را پوشانده، مهروموم کرد و یا برچسب زد ولی در صورت گرم شدن بسیار محتمل است که این مواد به غذای درون بسته ‎بندی مهاجرت داشته باشد.

به همین دلیل محصولات کاغذی به طور معمول برای استفاده در مایکروویو ایمن نیستند.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس : 09123220691 – 09125796194

اینستاگرام: sofre_mandegar

واتساپ: 09125796194

ساعت کاری: ۸ الی ۱۷
آدرس: پاکدشت ، فرون آباد اول مقداد ۷ کوچه چراغعلی پلاک ۲۴
مدیریت: مجید سلیمانپور


تولید سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف تشریفاتی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ورساچ در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف افطار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف رنگی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف کاغذی در پاکدشت , تولید کیسه فریزر در پاکدشت , تولید کیسه زباله در پاکدشت , تولید لیوان کاغذی در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف طاقه رول شده در تهران , تولید سفره یکبار مصرف ماندگار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ۵۰ متری در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف بدون گرانول در پاکدشت ، تولید لیوان کاغذی یکبار مصرف در پاکدشت، خرید سفره یکبار مصرف از کارخانه پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف در فرون آباد, کارخانه تولید سفره فرون آباد , خرید عمده سفره از فرون آباد , آدرس تولیدی لیوان کاغذی در تهران, خرید لیوان کاغذی در تهران, قیمت لیوان بکبار مصرف در تهران,

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین مقالات


سفره یکبار مصرف طاقه ای چیست؟ | انتخابی اقتصادی-7مزیت آن
قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی [ 8 ویژگی سفره یکبار مصرف مجلسی ]
نحوه از بین بردن بوی بد سفره یکبار مصرف | 4 روش موثر
خرید سفره یکبار مصرف ضخیم [ 7 مزایای سفره یکبار مصرف ضخیم ]