ظروف گیاهی بهتر است یا پلاستیکی

ظروف گیاهی بهتر است یا پلاستیکی

ظروف گیاهی بهتر است یا پلاستیکی

بهترین نوع ظروف یکبار مصرف کدامند؟

ظروف گیاهی بهتر است یا پلاستیکی, بسیاری از کاربران به جای استفاده از ظروف سنگین و شکستنی معمولی، ترجیح می‌دهند از انواع ظروف یکبار مصرف استفاده کنند. این ترجیحات زمانی پررنگ‌تر می‌شود که پای یک مهمانی یا جشن اساسی در میان باشد.

آن وقت است که تنها انتخاب ایده‌آل و مقرون‌به‌صرفه برای پذیرایی از حجم قابل توجهی از مهمانان، فقط و فقط به ظروف یکبار مصرف ختم می‌شود. اما در میان حجم بسیار زیاد برندها و انواع ظروف یکبار مصرف، کدام یک بهتر است و کدام می‌تواند شما را در برپایی جشن‌ها، اعیاد یا مهمانی‌های مهم همراهی کند؟

بهترین نوع ظروف یکبار مصرف با چه دسته‌بندی‌ها و موضوعاتی از یکدیگر تفکیک می‌شوند و چطور می‌توان بهترین آن‌ها را انتخاب نمود؟

با توجه به اینکه ظروف یکبار مصرف موجود در بازار از مواد تشکیل‌دهنده مختلفی ساخته شده‌اند و هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاص خودشان هستند، بهتر است از یک راهنمای مختصر استفاده شود.

هدف این مقاله هم این است که بهترین ظروف یکبار مصرف را مورد بررسی قرار دهد تا شما را در خرید ظروف یکبار مصرف یاری کند. با ما همراه باشید تا به جست‌وجوی بهترین ظروف یکبار مصرف (از لحاظ جنس، از لحاظ طرح و…) برویم.

ظروف گیاهی بهتر است یا پلاستیکی

آیا ظروف گیاهی جایگزینی مناسب برای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی هستند؟

 

این پویش نیاز به همراهی و مشارکت عمومی مردم دارد و در این راستا باید توجه داشت که نباید با استفاده از ظروف گیاهی به جای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از چاله درآییم و به چاه بیفتیم.

ظروف گیاهـی کاملا گیاهی نیست و باید توجه داشت حدود ۶٠ تا ٧٠ درصد این ظروف پلیمر است.

هرچند ظروف گیاهی از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی بهتر است ولی آن هم باید طبق شرایط اعلام شده تولید و مصرف شود؛ بنا بر این عاقلانه و منطقی نیست که راهی انتخاب کنیم که در میانه راه مجبور با بازگشت شویم.

جایگزینی ظروف گیاهی به جای ظروف پلاستیکی

 

پویش ‘نه به پلاستیک’ و ‘شیراز شهر بدون پلاستیک’ از شیراز کلید خورد و با ابتکار محیط زیست و همراهی صنوف و مردم آغاز شد و همچنان در ابتدای راه است، این پویش برای فراگیر شدن نیاز به همراهی و مشارکت فعال مردم و تشکل های زیست محیطی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان اینکه عده ای جایگزینی ظروف گیاهی به جای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی را پیشنهاد می کنند گفت: ما این پیشنهاد را کارشناسی شده و بدون ضرر و آسیب نمی دانیم، اگر قرار است تحولی در فرهنگ جامعه به وجود آید نباید باز هم راههای پر اشتباه را تکرار کرد.

متاسفانه وقتی کاری با ابتکار و نواندیشی آغاز می شود رقابت های ناصحیح در حاشیه آن شکل می گیرد، افرادی فقط می کوشند این پویش را به نام خود بزنند، ما با مشارکت همه افراد دلسوز در این پویش موافقیم اما این مشارکت ها در حد حرف و مصاحبه و برای مشارکت فعال مردم و صنوف باید اقدام عملی انجام گیرد.

با همراهی مردم باید شیراز به نخستین شهری که کیسه های پارچه ای در آن جای نایلون را می گیرد تبدیل شود.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و برخی فروشگاههای بزرگ دراین زمینه مشارکت دارند ، امید است با تداوم این مشارکت ها دیگر شاهد صحنه های دلخراش از پراکنده شدن لیوان و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی هنگام توزیه نذری در حاشیه خیابان نباشیم .

انواع ظروف یکبار مصرف موجود در بازار کدام است؟

به طور کلی گزینه‌های زیر به عنوان ظرف یکبار مصرف در بازار وجود دارند:

ظروف کاغذی
ظروف گیاهی
سینی یا دیس یکبارمصرف مقوایی
ظروف آلمینیومی
ظروف پلاستیکی
در ادامه، این اطلاعات به شما کمک می کند تا بهترین ظرف یکبار مصرف را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

ظروف یکبار مصرف گیاهی برای چه مصارفی مناسب هستند؟

 

قابلیت استفاده در فر و مایکروویو برای پخت شیرینی و کیک
امکان استفاده به عنوان ظروف سرو غذا در مدارس، بیمارستان‌ها، ادارات و شرکت‌ها
قابل استفاده به عنوان ظروف پذیرایی در شرکت‌های هواپیمایی، قطارها، کترینگ‌ها، مجموعه‌های پذیرایی
استفاده به عنوان ظروف بسته بندی در شرکت‌های تولید مواد غذایی
بسته بندی غذا در فست فودها و رستوران‌ها

بررسی اجمالی مزایا و معایب ظروف گیاهی

عدم تولید گازهای گلخانه‌ای حین فرآیند تولید
تجزیه پذیری در مدت زمان کوتاه (3 الی 6 ماه)
صرف انرژی کمتر در فرآیند تولید
کاملا سالم و بهداشتی
عاری از مواد شیمیایی
تولید زباله کمتر
قابل بازیافت

قیمت بالا
عدم تنوع در رنگبندی

ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

پلاستیک متداول‌ترین و البته ارزان‌ترین ماده اولیه در تولید ظروف یکبار مصرف است. در تولید ظروف پلاستیکی از پروپیلن (PP)، پلی استایرن (PS)، فوم‌های EPS و PET استفاده می‌شود.

در بین کلیه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی تنها ظروف ساخته شده از پروپیلن را می‌توان در مایکروویو قرار داد.

پروپیلن در مقایسه با سایر مواد انعطاف‌پذیرتر است. به دلیل همین انعطاف‌پذیری خم می‌شود اما نمی‌شکند. ظروف ساخته شده از پروپیلن تا 120 درجه گرما مقاومت دارند اما تغییر حالت می‌دهند. پروپیلن را می‌توان بازیافت کرد اما مستلزم شرایط و امکانات خاصی است.

ظروف پلاستیکی ساخته شده از پلی پروپیلن قابل بازیافت نیستند! در واقع این ماده تجزیه نمی‌شود و به شدت برای محیط زیست خطرناک است.

این ظروف تنها 80 درجه سانتی گراد گرما را تحمل می‌کنند. ظروف پلاستیکی ساخته شده از پلی استایرن نسبتا کیفیت و قیمت مناسبی دارند اما در تماس با غذای گرم، می‌تواند غذا را به مواد شیمیایی آلوده کند.

ظروف پلاستیکی برای چه مصارفی مناسب هستند؟

از ظرف‌های یکبار مصرف پلاستیکی می‌توان برای توزیع شربت‌های نذری، شیر یا شیرکاکائوی خنک، آب و به طور کل غذاهای خنک استفاده کرد. چایی یا غذاهای داغ اگر در ظروف پلاستیکی سرو شوند هم طعم مواد خوراکی داخل خود را خراب می‌کنند و هم ممکن است مواد شیمیایی با خوراکی ترکیب شود که سرطان زا است!

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس : 09123220691 – 09125796194

اینستاگرام: sofre_mandegar

واتساپ: 09125796194

ساعت کاری: ۸ الی ۱۷
آدرس: پاکدشت ، فرون آباد اول مقداد ۷ کوچه چراغعلی پلاک ۲۴
مدیریت: مجید سلیمانپور


تولید سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف تشریفاتی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ورساچ در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف افطار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف رنگی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف کاغذی در پاکدشت , تولید کیسه فریزر در پاکدشت , تولید کیسه زباله در پاکدشت , تولید لیوان کاغذی در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف طاقه رول شده در تهران , تولید سفره یکبار مصرف ماندگار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ۵۰ متری در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف بدون گرانول در پاکدشت ، تولید لیوان کاغذی یکبار مصرف در پاکدشت، خرید سفره یکبار مصرف از کارخانه پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف در فرون آباد, کارخانه تولید سفره فرون آباد , خرید عمده سفره از فرون آباد , آدرس تولیدی لیوان کاغذی در تهران, خرید لیوان کاغذی در تهران, قیمت لیوان بکبار مصرف در تهران,

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین مقالات


سفره یکبار مصرف طاقه ای چیست؟ | انتخابی اقتصادی-7مزیت آن
قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی [ 8 ویژگی سفره یکبار مصرف مجلسی ]
نحوه از بین بردن بوی بد سفره یکبار مصرف | 4 روش موثر
خرید سفره یکبار مصرف ضخیم [ 7 مزایای سفره یکبار مصرف ضخیم ]