روش های تولید ظروف یکبار مصرف

روش های تولید ظروف یکبار مصرف

روش های تولید ظروف یکبار مصرف

سیستم تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با نام نیمه فرمینگ

روش های تولید ظروف یکبار مصرف, درسیستم نیمه فرمینگ تمامی عملیات تولید در یک دستگاه به ترتیب ذیل انجام می شود.

مواد اولیه به شکل گرانول پتروشیمی در قسمتی از خط تولید به نام اکسترودر ذوب و تبدیل به ورق گرم میشود.

قبل از سرد شدن ورق ، ورق گرم وارد قسمت پرس میشود .

در زیر قالب عملیات تولید ظروف انجام می پذیرد.

با توجه به مراحل تولید فقط از مواد پلی استایرن چه نوع کریستال و یا هایم پک ،میتوان درتولید ظروف یکبار مصرف تولید نمود.

روش های تولید ظروف یکبار مصرف

سیستم تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی با نام ترموفرمینگ

نوع دوم و تقریبا جدید و با کیفیت بالاتر سیستم تولید ظروف در ایران سیستم ترموفرمینگ بوده که خط تولید این سیستم بر خلاف سیستم قبلی شامل دو دستگاه بوده که در دستگاه اول که به نام خط تولید ورق می باشد مواد اولیه گرانول به ورق تبدیل و به صورت رول تولید می شود.

در دستگاه دوم که به نام پرس ترموفرمینگ می باشد ورق آماده تولید شده با عبور از کوره حرارتی و رسیدن به درجه حرارت لازمه برای فرم گیری وارد قسمت پرس شده و در زیر قالب عملیات تولید ظروف انجام می پذیرد.

این سیستم نسبت به نیمه فرمینگ مزایایی هم دارد از جمله میتوان به تولید ظروف از انواع مواد اولیه پلیمری مانند پلی پروپلین  نام برد.

تفاوت روش نیمه فرمینگ و ترموفرمینگ

در سیسیتم نیمه فرمینگ ورق مورد استفاده برای تبدیل و تولید ظروف با ظرفیتی محدود و بدون نورد شدن تولید و مورد استفاده قرار می گیرد ،ولی در سیستم ترموفرمینگ با توجه به اینکه ورق تولیدی در یک دستگاه جداگانه تولید و نورد شده لذا اولا به دلیل محدود نبودن رول مورد استفاده برای تولید، می توان ظروف را با تیراژی حدود 3 تا 4 برابر بالاتر از سیستم نیمه فرمینگ تولید نمود .

دوما به دلیل نورد ورق تولیدی که باعث یکنواخت بودن ورق تولیدی در سیستم ترمو فرمینگ گشته لذا ظروف تولیدی دارای کیفیت یکسان و یک وزن در سیستم ترمو فرمینگ بوده و همچنین این امر موجب گشته تولید کننده با اعتماد بیشتری از دستگاه لیوان جمع کن اتوماتیک به جای جمع کردن دستی لیوان استفاده کند که هم بحث بهداشت بسته بندی ظروف با عدم تماس دست با محصول تولیدی رعایت و همچنین کاهش تعداد نیروی انسانی لازم برای تولید ظروف، مخصوصا ظروف کوچکتر مانند لیوان را به همراه دارد.

در سیستم نیمه فرمینگ به منظور کنترل کیفی ظروف تولیدی استفاده از نیروی انسانی برای جمع کردن دستی لیوان امری ضروری است.

همچنین تولید ظروف با سیستم ترموفرمینگ با توجه به اینکه خط تولید شامل 2 دستگاه مجزا بوده که در دستگاه اول مواد اولیه گرانول تبدیل به ورق پلاستیکی می شود و در دستگاه دوم از ورق پلاستیکی آماده ظروف تولید میشود.

لذا خود رول به صورت مجزا و به تنهایی به عنوان محصول نهایی فروش برای مصارف کارخانجات بسته بندی فرم سیل یا پوشه های پلاستیکی یا کارت تلفن و… می توان استفاده نمود که در سیستم نیمه فرمینگ این امر غیر قابل امکان می باشد.

مراحل ساخت ظروف یکبار مصرف

امروزه انواع ظروف یکبار مصرف نفوذ بسیاری در زندگی روزمره انسان ها پیدا کرده است. بنابراین شناخت خط تولید و شناخت مراحل ساخت ظروف یکبار مصرف و راه اندازی کارخانه ظروف یکبار مصرف مفید به نظر می رسد.

در این مقاله برآنیم تا شما را با مراحل تولید انواع ظروف یکبار مصرف که یکی از پر کاربردترین ابزار مورد استفاده در زندگی بشری است، آشنا سازیم.

ظروف یکبار مصرف از کاغذ، پلاستیک و مقوا ساخته شده و به صورت بطری، لیوان، بشقاب و …. از پلیمر های گوناگون ساخته شده است.

مواد پلیمری در بسیاری از امور که به طور مستقیم یا غیر مستقیم با سلامت انسان ها سر و کار دارد، مورد استفاده قرار گرفته اند؛ به طوری که گاهی حیات انسان ها در بسیاری از علوم مخصوصا علم پزشکی وابسته به همین مواد پلیمری است.

در بین کاربردهای فراوان و مختلف مواد پلیمری، ظروف یکبار مصرف نقش ویژه ای در زندگی ما انسان ها را به خود اختصاص داده است.

فرایند ساخت ظرف یکبار مصرف پلاستیکی

ظروف یکبار مصرف پلاستیکی که همواره به عنوان تهدیدی برای سلامت انسان و محیط زیست به شمار می‌روند، از جمله ظروفی هستند که به صورت مستقیم و خالص از مواد پلیمری (فراورده‌های نفتی) ساخته می‌شوند. همین ویژگی آنها باعث شده است برای تجزیه‌پذیری آنها در محیط زیست یا محیط آزاد، هزاران ‌هزار سال زمان نیاز باشد.

مواد پلاستیکی پلیمری به واسطه سیستم‌های مجزایی به ظروف یکبار مصرف تبدیل می‌شوند که از آنها با 2 سیستم مختلف و تخصصی نیمه فرمینگ و ترموفرمینگ یاد می‌شود.

کاربردهای مختلفی که ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در زندگی ما انسان‌ها می‌گذارند، تا حد زیادی به فرایند ساخته شدن آنها در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها مربوط می‌شود.

پس از عملیات مربوط به ساخته شدن پلیمرهای پلاستیکی مورد نظر برای ساخته شدن ظروف پلاستیکی، نوبت به دو سیستمی می‌رسد که از آنها نام بردیم.

پیش از آنکه بخواهیم وارد بحث بررسی سیستم‌های تولید شویم، لازم است کمی در مورد مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت ظروف پلاستیکی هم صحبت کنیم.

در فرایند ساخت ظرف یکبار مصرف، معمولاً از مواد اولیه‌ای با عنوان گرانول پلی پروپیلن استفاده می‌شود که مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به سایرین دارد.

این مقاومت بهتر و بیشتر را در مقام مقایسه با مواد اولیه دیگر، مثل پلی استایرن نیز می‌توان به وضوح دید. ماده اولیه پلی استایرن، همان ماده‌ای است که برای ساخت و تولید ظروف یکبار مصرف فومی استفاده می‌شود.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس : 09123220691 – 09125796194

اینستاگرام: sofre_mandegar

واتساپ: 09125796194

ساعت کاری: ۸ الی ۱۷
آدرس: پاکدشت ، فرون آباد اول مقداد ۷ کوچه چراغعلی پلاک ۲۴
مدیریت: مجید سلیمانپور


تولید سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف تشریفاتی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ورساچ در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف افطار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف رنگی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف کاغذی در پاکدشت , تولید کیسه فریزر در پاکدشت , تولید کیسه زباله در پاکدشت , تولید لیوان کاغذی در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف طاقه رول شده در تهران , تولید سفره یکبار مصرف ماندگار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ۵۰ متری در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف بدون گرانول در پاکدشت ، تولید لیوان کاغذی یکبار مصرف در پاکدشت، خرید سفره یکبار مصرف از کارخانه پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف در فرون آباد, کارخانه تولید سفره فرون آباد , خرید عمده سفره از فرون آباد , آدرس تولیدی لیوان کاغذی در تهران, خرید لیوان کاغذی در تهران, قیمت لیوان بکبار مصرف در تهران,

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین مقالات


سفره یکبار مصرف طاقه ای چیست؟ | انتخابی اقتصادی-7مزیت آن
قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی [ 8 ویژگی سفره یکبار مصرف مجلسی ]
نحوه از بین بردن بوی بد سفره یکبار مصرف | 4 روش موثر
خرید سفره یکبار مصرف ضخیم [ 7 مزایای سفره یکبار مصرف ضخیم ]