جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی

جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی

جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی

جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی در یخچال

 

جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی, با توجه به کمبود مواد غذایی و آلودگی حاصل از فاسد شدن آن، ارائه راه کار هایی برای جلوگیری از به هدر رفتن مواد غذایی اهمیت زیادی دارد. هیچ کس نباید ناامنی غذایی را تحمل کند. به ویژه وقتی سوپر مارکت ها حجم زیادی از مواد غذایی را به دلیل گذشتن تاریخ انقضای آنها دور می ریزند . وقت آن است که همه ما سهم خود را برای کاهش ضایعات مواد غذایی انجام دهیم. بنابراین، در این نوشته چند روش برای کاهش ضایعات مواد غذایی برای شما آورده ایم. امیدوارم امروز بتوانید چند راه جدید را امتحان کنید و ضایعات مواد غذایی خود را کاهش دهید.

جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی

 دمای یخچال خود را تنظیم کنید

یخچال خود را روی دمای زیر ۴۰ درجه فارنهایت ( چهار و نیم درجه سانتیگراد) قرار دهید. زیرا دمای بالاتر برای پاتوژن ها عالی است.

آنها می توانند سمومی تولید کنند که مطمئناً همه چیز را خراب می کند و باعث مسمومیت غذایی شما می شود.

حتما صفحه نمایش دیجیتال دمای یخچال خود را بررسی کنید. از یک دماسنج معمولی در آنجا استفاده کنید تا خوانش نمایشگر را تأیید کنید.

بدین ترتیب مطمئن می شوید که یخچال شما درست کار میکند و انرژی بیشتری را مصرف نمی‌کند. بنابراین مواد غذایی شما سالم می ماند و هم قبض برق شما بیش از حد بالا نمی رود.

 دمای فریزر خود را تنظیم کنید

دمای فریزر شما باید روی صفر درجه فارنهایت (۱۸- درجه سانتیگراد) تنظیم شود. غذا در این دما به طور نامحدود ایمن است.

یخچال خود را مرتباً تمیز کنید

باکتری ها و هاگ های کپک می توانند در یخچال شما گردش کنند و غذا را فاسد کنند. تمیز کردن مرتب یخچال باعث میشود که اضافات بیخودی مواد غذایی پاک شود. غذاهای قدیمی و کپک زده را دور بریزید. یخچال خود را با محلولی که شامل یک قاشق غذاخوری سفید کننده با یک لیتر آب مخلوط شده است ضد عفونی کنید. به جای سفید کننده می توانید از سرکه نیز استفاده کنید. همچنین برای از بین بردن بوی بد از جوش شیرین استفاده کنید.

 در صورت نیاز فریز کنید

باقیمانده غذا را می توانید فریز کنید. این کار برای کاهش هدر رفت مواد غذایی بسیار مفید است.

به عنوان مثال میوه های فصلی گرمسیری و مقداری سبزیجات را قبل از انجماد کردن برش دهید. سپس  آنها را به قطعات مساوی تقسیم کرده و یا حتی می توانید آب آن ها را بگیرید.

در فصول دیگر می‌توانید آن‌ها را در غذاها استفاده کنید. غذای پخته، پنیر رنده شده، گوجه فرنگی کامل، لیموترش و آووکادو همگی می توانند فریز شود.

حتی غلات و حبوبات را نیز می‌توانید منجمد کنید.

فراموش نکنید که روی مواد غذایی که فریز می کنید برچسبی بگذارید و تاریخ فریز کردن آنها را بنویسید. سپس مواد غذایی که زودتر فریز شدن را زودتر استفاده کنید. تا از این طریق به گردش مالی شما نیز آسیبی وارد نشود و فریزر شما زیادی پر نشود. هنگام برنامه ریزی وعده های غذایی خود به آنچه در فریزر دارید هم توجه کنید.

 کاهش سوختگی فریزری برای کاهش هدر رفت مواد غذایی

سوختگی فریزری به حالتی اطلاق می شود مواد غذایی منجمد در اثر کم آبی و اکسیداسیون به دلیل رسیدن هوا به غذا آسیب دیده باشند.

به طور کلی به علت بسته بندی نشدن غذا و یا بسته بندی نا مناسب و وارد شدن هوا به داخل مواد غذایی این سوختگی به وجود می آید.

سوختگی فریزری با عکس ایجاد لکه های قهوه ای رنگ بر روی مواد غذایی منجمد می شود.

این به دلیل از بین رفتن سطح غذا و یا اکسید شدن آن می باشد. در سوختگی فریزری کریستال های یخ نیز ممکن است تشکیل شوند.

علاوه بر تغییر رنگ، ممکن است که طعم غذا نیز عوض شود. اما غذا هنوز برای خوردن بی خطر است. برای کاهش سوختگی فریزری، مواد غذایی منجمد را در ظروف دربسته یا یا بسته بندی بدون هوا نگهداری کنید.

 محصولات پروتئینی را در سریعا وارد یخچال کنید

به محض اینکه از فروشگاه به خانه رسیدید، گوشت، ماهی و لبنیات را در یخچال بگذارید تا از خراب شدن آنها جلوگیری کنید.

یا آنها را برش دهید و در فریزر بگذارید. گوشت و ماهی می توانند ماه ها در فریزر باقی بمانند. شیر، پنیر و کره را نیز می توان منجمد کرد. اگرچه پنیر خشک می شود و به مرور زمان شکننده می شود. به همین دلیل بهتر است که پنیر را قبل از منجمد کردن رنده کنید.

 سبزیجات را در روغن منجمد کنید

این نکته برای کاهش ضایعات مواد غذایی در همه جا وجود دارد. واقعاً ساده است. اگر سبزیجات اضافی دارید، آنها را به سینی یخ اضافه کنید و روی آنها روغن مورد علاقه خود را بریزید.

من دوست دارم از روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنم. پس از یخ زدگی، آن ها را در ظرف مخصوص فریزر قرار دهید و در دستور العمل های مورد علاقه خود مانند پاستا و سوپ استفاده کنید.

 غذای خام را کمتر نگهداری کنید

اگر گوشت خام یا ماهی یا آب کاهو روی غذاهای پخته شده شما نشت کرد، غذاها را بیرون بریزید. آنها احتمالاً آلوده شده‌اند و برای خوردن مناسب نیستند. در عوض، غذای پخته شده را در قفسه های بالاتر یعنی بالای میوه ها، سبزیجات خام و مخصوصاً گوشت نگهداری کنید.

 روی غذا را در یخچال بپوشانید تا هدر رفت مواد غذایی کمتری داشته باشید

به دلیل وجود کپک و باکتری در یخچال شما، مواد غذایی را در ظروف در بسته یا سرپوشیده نگهداری کنید تا از آلودگی جلوگیری شود.

هر گونه تراکم را در داخل ظرفهای در بسته را نیز خشک کنید. کپک ها و باکتری ها رطوبت را دوست دارند. برای اینکه بیشتر دوست داره محیط زیست باشید، میتوانید از ظروف یکبار مصرف گیاهی برای نگهداری مواد غذایی در یخچال استفاده کنید.

ظروف گیاهی که در در این سایت نیز به فروش می روند، از نشاسته ذرت که یک منبع تجدید پذیر است تهیه شده‌اند.

همچنین مواد غذایی را نیز می‌توانید در ظروف گیاهی در فریزر بگذارید و آنها را مستقیماً وارد مایکروویو کرده و گرم کنید. خیالتان راحت باشد که هیچ گونه ماده شیمیایی از این ظروف به غذای موجود در آنها نشت نخواهد کرد.

 خریدهای جدید را پشت سر بگذارید

این قانون را یاد بگیرید. خرید های جدیدی را که انجام داده اید همیشه در یخچال پشت خرید های قدیمی قرار دهید.

این مهمترین نکته است که خرید های قدیمی فاسد نشده و شما نه ضایعات غذایی دارید و نه اینکه پول خود را دور ریخته اید.

 غذا را دور از هوا نگه دارید

باکتری‌ها و کپک‌ها در یخچال شما برای زنده ماندن و رشد به رطوبت و اکسیژن نیاز دارند. پس غذا را خشک نگه دارید. اگر غذا را در کیسه‌های پلاستیکی نگهداری می کنید بهتر است که آنها را وکیوم کنید هوای موجود در آنها خارج شود.

هرچند که ما استفاده از ظروف پلاستیکی را به هیچ عنوان جایز نمی دانیم. ظروف پلاستیکی و کیسه‌های پلاستیکی به نوبه خود باعث آلودگی زیست محیطی می شوند.

بهتر است در این زمینه به جای ظروف پلاستیکی از ظروف گیاهی استفاده کنید. ظروف یکبار مصرف گیاهی قابل استفاده در فریزر و ماکروویو هستند و از خود ماده شیمیایی به غذا نشت نمی دهند.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس : 09123220691 – 09125796194

اینستاگرام: sofre_mandegar

واتساپ: 09125796194

ساعت کاری: ۸ الی ۱۷
آدرس: پاکدشت ، فرون آباد اول مقداد ۷ کوچه چراغعلی پلاک ۲۴
مدیریت: مجید سلیمانپور


تولید سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف تشریفاتی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ورساچ در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف افطار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف رنگی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف کاغذی در پاکدشت , تولید کیسه فریزر در پاکدشت , تولید کیسه زباله در پاکدشت , تولید لیوان کاغذی در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف طاقه رول شده در تهران , تولید سفره یکبار مصرف ماندگار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ۵۰ متری در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف بدون گرانول در پاکدشت ، تولید لیوان کاغذی یکبار مصرف در پاکدشت، خرید سفره یکبار مصرف از کارخانه پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف در فرون آباد, کارخانه تولید سفره فرون آباد , خرید عمده سفره از فرون آباد , آدرس تولیدی لیوان کاغذی در تهران, خرید لیوان کاغذی در تهران, قیمت لیوان بکبار مصرف در تهران,

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین مقالات


سفره یکبار مصرف طاقه ای چیست؟ | انتخابی اقتصادی-7مزیت آن
قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی [ 8 ویژگی سفره یکبار مصرف مجلسی ]
نحوه از بین بردن بوی بد سفره یکبار مصرف | 4 روش موثر
خرید سفره یکبار مصرف ضخیم [ 7 مزایای سفره یکبار مصرف ضخیم ]