بهترین جنس ظروف یکبار مصرف چیست

بهترین جنس ظروف یکبار مصرف چیست

بهترین جنس ظروف یکبار مصرف چیست

بهترین مارک ظروف یکبار مصرف

بهترین جنس ظروف یکبار مصرف چیست, عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در توزیع نذری در ایام محرم باعث شده است تا نگرانی هایی بابت استفاده از ظروف یکبار مصرف به وجود بیاید.

همان طور که می دانید مصرف ظروف یکبار مصرف در کشور ایران بسیار بالا است؛ به گونه ای که ایران جزو ۱۰ کشور نخست در مصرف ظروف یکبار مصرف در جهان می باشد.

این مسئله اصلا خوشحال کننده نیست؛ زیرا مصرف ظروف یکبار مصرف می تواند مشکلاتی نظیر سرطان را به همراه داشته باشد. البته این مشکلات تنها مختص به ظروف یکبار مصرف شفاف با کیفیت پایین می باشد. بنابراین نمی‌توان سایر ظروف یکبار مصرف نظیر ظروف فوم دار و کاغذی را جزو موارد پر خطر دانست.

بهترین جنس ظروف یکبار مصرف چیست

بهترین ظرف یکبار مصرف

امروزه مصرف ظروف یکبار مصرف بسیار گسترده شده است. دلایل زیادی را می توان برای این موضوع در نظر گرفت مانند تغییر سبک زندگی و راحتی بیشتر مصرف کننده، همچنین صرفه جویی در زمان از دیگر نکاتی است که میتوان به آن اشاره کرد.

مصرف کنندگان ظروف و محصولات یکبار مصرف زمان کمتری را برای تمیز کردن و آماده سازی ظروف پلاستیکی در شرایط مختلف زندگی خود صرف خواهند کرد و همچنین مسائل بهداشتی را می توان اشاره کرد.

محصولات یکبارمصرف از مواد اولیه متفاوتی تهیه می شوند. هرکدام از مواد پلاستیکی خواص منحصر به فرد و دارای ویژگی هایی هستند که مصرف کننده باید از آنها مطلع باشد.

به عنوان مثال شما هر ظرف پلاستیکی را نمی توانید در فریزر یا ماکروویو قراردهید. مصرف کننده باید آگاهی کاملی از مواد پلاستیکی مصرفی داشته باشد و متناسب با آن از ظروف استفاده نماید.

با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید شما را با انواع ظروف پلاستیکی آشنا کنیم

ظروف فریزری و ماکروویوی

به طور کلی ظروفی را می توان در ماکروویو یا فریزر قرار داد که تهیه شده از جنس پلی پروپیلن یا به اختصار PP باشند.

این ظروف به دلیل خواص پلیمری که دارند کاملا بی خطر هستند و تا دمای +120 درجه را تحمل می کنند.

می توان این ظروف را در ماکروویوی قرار داد. همچنین از این ظروف برای نگهداری مواد غذایی در فریزر نیز می توان استفاده کرد.

تفاوت عمده ظروف تهیه شده از پلی پروپیلن با دیگر پلاستیک ها در نرم بودن این پلاستیک و عدم شفافیت بسیار زیاد این محصولات است.

بر اساس استاندارد های تولید، همه ظروف باید نشان مواد اولیه تهیه شده را بر روی خود حک شده داشته باشند.

ظروف پلی استایرن

محصولات دیگری که در طبقه ظروف غذایی قرار میگیرند، ظروفی هستند که از جنس پلی استایرن ساخته شده اند. ویژگی ظروف PS باعث شده از این ظروف بیشتر جهت سرو غذای سرد استفاده شود.

با توجه به مواد تشکیل دهنده این ظروف، مناسب نگهداری غذا در دمای بالا نمی باشند. حداکثر دمای قابل تحمل ظروف تهیه شده از پلاستیک پلی استایرن 80+ درجه است.

همچنین حداقل دمای قابل تحمل این محصولات 0 درجه می باشد.

استفاده از این ظروف در دمای بیشتر به هیچ عنوان توصیه نمی شود. از ویژگی های تهیه شده از این مواد به شفافیت بسیار بالای آنها می‌توان اشاره کرد.

با توجه به خشک بودن و عدم انعطاف پذیری مواد پلی استایرن نمی توان از این ظروف برای بسته بندی با درب قفل شونده و یا بسته بندی صنعتی استفاده مناسبی نمود.

 بهترین نوع ظروف یکبار مصرف، بر اساس توصیه سازمان بهداشت

پیش از اینکه بخواهیم به دسته‌بندی خاصی از توصیه‌های سازمان‌های بهداشتی بپردازیم، باید به یک نکته بسیار مهم در مورد ظروف یکبار مصرف اشاره کنیم. نکته‌ای که می‌خواهیم در مورد آن به بحث بنشینیم، دغدغه اصلی سازمان‌های بهداشت جهانی است.

مواد تشکیل‌دهنده ظروف پذیرایی یکبار مصرف معمولی و پلاستیکی، اغلب از گرانول‌های پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی است.

همین قضیه باعث می‌شود انسان و محیط اطراف او دچار بیماری‌ها و آسیب‌هایی شود که جبران آن‌ها بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

گرانول‌های پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی به کار رفته در ساختار ظروف پلاستیکی یکبار مصرف باعث می‌شود این ظروف در برابر حرارت، موادی سمی و مضری از خود بروز دهند که برای سلامتی انسان بسیار خطرناکند.

از طرفی، این ظروف اگر به صورت آزادانه در محیط زیست رها شوند، میلیون‌ها سال طول می‌کشد تا تجزیه شوند و همین قضیه باعث می‌شود تا سازمان بهداشت نسبت به استفاده این ظروف حساس باشد.

بهترین نوع ظروف یکبار مصرف از نظر سازمان بهداشت، ظروفی هستند که از گرانول‌های گیاهی یا ساختار کاغذی ساخته شده‌اند و آسیب بسیار کمتری را به محیط اطراف وارد می‌کنند؛ برای مثال، ظروف یکبار مصرف گیاهی به هیچ عنوان آسیبی به سلامت انسان وارد نمی‌کنند و می‌توان روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرد.

ظروف یکبار مصرف با علامت “PS”

بر روی اغلب ظروف یکبار مصرف تولید شده علامت PS حک شده که بیانگر متریال ساخت آن یا همان پلی‌استایرن می‌باشد که دارای محدودیت دمایی ۶۵ درجه است.

به این معنی که، تحمل این ظروف برای نگهداری از غذا تنها در دمای زیر ۶۵ درجه است و در صورت قرار دادن مواد غذایی با دمای بالاتر، در طی ۱۵ دقیقه مواد شیمیایی موجود در آن، وارد غذا می‌شود که با ذخیره در بافت‌های بدن می‌تواند عامل بیماری و سرطان گردد.

ظروف یکبار مصرف گرانول پلی‌پروپیلن

بهترین نوع ظروف یکبار مصرف برای مواد غذایی داغ مانند آش و حلیم که دارای محدودیت‌ دمایی نیز نمی‌باشد، ظروف یکبار مصرف گرانول پلی‌پروپیلن است که قابلیت تحمل دمای ۱۰۰ درجه را نیز دارا می‌باشد. این نوع ظروف که با نشان “PP” مشخص می‌شوند از ظروف “PS” دارای مقاومت و استحکام بیشتری هستند.

ظروف یکبار مصرف با علامت “PVC”

این دسته از ظروف یکبار مصرف به هیچ عنوان مناسب مواد غذایی خشک یا تر نیستند و طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان، از استفاده ظروف دارای این نشان برای نگهداری و سرو مواد غذایی باید اجتناب نمود.

توجه داشته باشید در هنگام خرید ظروف یکبار مصرف همانند لیوان قهوه بایستی به مشخصاتی که نشان‌دهنده کیفیت این ظروف هستند مانند شماره پروانه ساخت، علائم کف ظرف، مشخصات تولیدکننده، مثلث جنس پلیمر و علامت گرید غذایی که معمولاً در کف ظرف و با حرارت حک می‌شوند، دقت کنید.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس : 09123220691 – 09125796194

اینستاگرام: sofre_mandegar

واتساپ: 09125796194

ساعت کاری: ۸ الی ۱۷
آدرس: پاکدشت ، فرون آباد اول مقداد ۷ کوچه چراغعلی پلاک ۲۴
مدیریت: مجید سلیمانپور


تولید سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف تشریفاتی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ورساچ در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف افطار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف رنگی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف کاغذی در پاکدشت , تولید کیسه فریزر در پاکدشت , تولید کیسه زباله در پاکدشت , تولید لیوان کاغذی در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف طاقه رول شده در تهران , تولید سفره یکبار مصرف ماندگار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ۵۰ متری در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف بدون گرانول در پاکدشت ، تولید لیوان کاغذی یکبار مصرف در پاکدشت، خرید سفره یکبار مصرف از کارخانه پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف در فرون آباد, کارخانه تولید سفره فرون آباد , خرید عمده سفره از فرون آباد , آدرس تولیدی لیوان کاغذی در تهران, خرید لیوان کاغذی در تهران, قیمت لیوان بکبار مصرف در تهران,

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین مقالات


سفره یکبار مصرف طاقه ای چیست؟ | انتخابی اقتصادی-7مزیت آن
قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی [ 8 ویژگی سفره یکبار مصرف مجلسی ]
نحوه از بین بردن بوی بد سفره یکبار مصرف | 4 روش موثر
خرید سفره یکبار مصرف ضخیم [ 7 مزایای سفره یکبار مصرف ضخیم ]