آیا ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر هستند

آیا ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر هستند

آیا ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر هستند

تولید ظروف یک‌بار مصرف تجزیه پذیر

آیا ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر هستند, با افزایش آلودگی‌های زیست محیطی و به‌دلیل استفاده بیش‌ازحد ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی، ظروف یک‌بار مصرف تجزیه پذیرجایگزین این‌نوع ظروف شد.

ظروف یک‌بار مصرف تجزیه پذیر از موادی هم‌چون گندم، ذرت و سیب‌زمینی ساخته می‌شود. هیچ‌کدام از این مواد ضرری ندارد و می‌توانند با اطمینان کامل تولید شوند.

درسال گذشته، هزار میلیارد کیسه پلاستیکی و ۱۲۰ میلیون تن ظروف یک‌بار مصرف پلاستیکی درجهان تولید شد.

ازتمامی اینان فقط ۳۵ درصد مواد توانستند بازیافت شوند.

متاسفانه درحالی این اتفاق افتاد که پس‌ماندهای این ظروف، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا جذب چرخه طبیعت شود.

آیا ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر هستند

ظروف یکبار مصرف فعلی تجزیه نمی‌شوند

در این طرح، ابتدا گرانول‌­های کامپوزیتی پلیمری صد در صد زیست ­تخریب‌­پذیر و قابل کمپوست شدن از ترکیب بیوپلیمرهای سنتزی با پلیمرهای طبیعی مانند نشاسته و مواد لیگنوسلولزی تهیه شده و سپس با استفاده از گرانول‌های تولیدی، انواع ظروف یکبار مصرف بسته ­بندی مواد غذایی ساخته شدند.

عضو هیأت علمی گروه پژوهشی شیمی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی تصریح کرد: ظروف پلاستیکی متداول با ورود به زمین­‌های کشاورزی و پخش شدن در سطح این زمین‌­ها، با طول عمر زیاد خود که گاهی به چند صد سال می‌رسد، علاوه بر کاهش نفوذ پذیری سطح خاک، باعث آلودگی خاک و کاهش حاصلخیزی زمین‌های کشاورزی می‌شوند که یکی از نتایج آن از بین رفتن پوشش گیاهی و فرسایش خاک و بیابان‌زایی است.

وی با بیان اینکه این آلودگی‌های ریزپلاستیکی همچنین با ورود به محصولات کشاورزی و چرخه غذایی انسان می‌توانند باعث تغییرات ژنتیکی و کاهش سطح ایمنی بدن در مقابل بیماری‌­ها شوند، افزود: در پژوهش‌های مختلفی ثابت شده‌ که استفاده از برخی پلاستیک‌های با منشأ نفتی در کوتاه‌ مدت سبب بیماری‌هایی مانند سرطان شده و در بلند مدت موجب تغییرات ژنتیکی انسان خواهد شد.

عبدالهی مقدم به پیشینه پژوهش در خصوص استفاده از بیوپلیمرهای طبیعی اشاره و بیان کرد: پژوهش در این زمینه از زمان بحران نفت و دهه ۱۹۷۰ میلادی آغاز شد که براساس آن ساخت بیوکامپوزیت‌­ها برای مصارف گوناگون با استفاده از ترکیباتی مانند انواع نشاسته و مواد لیگنوسلولزی حاصل از زائدات محصولات کشاورزی مورد بررسی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: این پژوهش‌ها از سال‌ها قبل در ایران نیز آغاز شده و در سال ۱۳۸۴ اولین واحد تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی راه اندازی شد.

در فرمولاسیون پلیمرهای مورد استفاده در ساخت این ظروف، معمولا همچنان از مقادیر نسبتا زیاد پلیمرهای غیر زیست تخریب ­پذیر با منشاء نفتی استفاده می‌شود، اما در فرمولاسیون مورد استفاده در این طرح پژوهشی تمامی پلیمرهای مورد استفاده زیست تخریب‌پذیرند.

به گزارش روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، وی با اشاره به استقبال عمومی برای استفاده از محصولات دوست­‌دار محیط زیست، گفت: از آنجا که کلیه محصولات تولیدی این طرح صد درصد زیست تخریب‌پذیر و قابل کمپوست شدن هستند، آینده خوبی برای تولید انبوه و صادرات این محصول پیش‌بینی می‌شود.

ظروف پلاستیکی تجدیدپذیر و پلاستیک‌های تجدیدناپذیر

آیا ظروف یکبار مصرف تجزیه پذیر هستند

افراد دوستدار محیط زیست همیشه دغدغه‌ی استفاده‌ی کمتر از پلاستیک‌های تخریب­گر و ظروف پلاستیکی را دارند. نکته‌ی غم‌بار و ناراحت‌کننده‌ای است که ظروف پلاستیکی تخریب­گر، مواد و ترکیباتی در خود دارند که هرگز توسط طبیعت و چرخه‌های طبیعی تجزیه نمی‌شوند.

به همین علت آسیب‌های جدی به محیط زیست وارد می‌کنند. اگر با همین شدت و همین رویه از این ظروف استفاده کنیم، طولی نمی‌کشد که از زمین و جغرافیایی که آن را می‌شناسیم چیزی باقی نمی‌ماند و بدتر از همه آن که خودمان به راحتی زیر یک پوسته‌ی پلاستیکی ساخته شده از مواد نفتی، مدفون خواهیم شد.

ظروف زیست تخریب پذیر و سلامت محیط زیست

غرق شدن افراد در زندگی روزمره و مشغله های کاری باعث شده بود که توجه به محیط زیست بسیار کم رنگ شود، اما در سال های اخیر با توجه به اثر محیط زیست در زندگیمان، توجه به محیط زیست و سلامت آن به یکی از دغدغه ها و اهداف زندگیمان تبدیل شده است. و به این نکته پی برده ایم که آسیب رساندن به محیط زیست می تواند چه اثرات جبران ناپذیری در زندگیمان داشته باشد.

با افزایش استفاده از ظروف یکبار مصرف، سلامت محیط زیست به خطر افتاده است زیرا خیلی از این ظروف تجزیه نمی شوند و یا تجزیه شدن آن ها بسیار زمان بر است؛ در این صورت رها کردن آن ها در طبیعت علاوه بر زشت کردن محیط زیست، باعث می شود که سلامت بسیاری از حیوانات به خطر بیافتد، روزانه خیلی از حیوانات در اثر همین مسئله جان خود را از دست می دهند.

پس باید بیشتر از قبل به محیط زیست توجه کنیم و تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا هرکس به نوبه ی خود از این سرمایه گران بها و ارزشمند نگهداری کند.

پلیمرهای زیست تخریب پذیر

پلیمرهای زیست تخریب پذیر به دو دسته طبیعی و سنتزی تقسیم می شوند. پلیمرهایی که از مواد طبیعی ساخته می شوند، منشأ آن ها یا گیاهی است و یا حیوانی. به عنوان مثال از انواع نشاسته ها مانند گندم، برنج، ذرت، سیب زمینی و … برای تولید این پلیمرهای قابل بازیافت استفاده می شود.

این ظروف زیست تخریب پذیر در مواجهه با میکروارگانیسم های خاک، رطوبت، دما و فشار خاک برای پوسیده شدن به شش ماه زمان نیاز دارند.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس : 09123220691 – 09125796194

اینستاگرام: sofre_mandegar

واتساپ: 09125796194

ساعت کاری: ۸ الی ۱۷
آدرس: پاکدشت ، فرون آباد اول مقداد ۷ کوچه چراغعلی پلاک ۲۴
مدیریت: مجید سلیمانپور


تولید سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف تشریفاتی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ورساچ در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف افطار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف رنگی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف کاغذی در پاکدشت , تولید کیسه فریزر در پاکدشت , تولید کیسه زباله در پاکدشت , تولید لیوان کاغذی در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف طاقه رول شده در تهران , تولید سفره یکبار مصرف ماندگار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ۵۰ متری در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف بدون گرانول در پاکدشت ، تولید لیوان کاغذی یکبار مصرف در پاکدشت، خرید سفره یکبار مصرف از کارخانه پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف در فرون آباد, کارخانه تولید سفره فرون آباد , خرید عمده سفره از فرون آباد , آدرس تولیدی لیوان کاغذی در تهران, خرید لیوان کاغذی در تهران, قیمت لیوان بکبار مصرف در تهران,

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین مقالات


سفره یکبار مصرف طاقه ای چیست؟ | انتخابی اقتصادی-7مزیت آن
قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی [ 8 ویژگی سفره یکبار مصرف مجلسی ]
نحوه از بین بردن بوی بد سفره یکبار مصرف | 4 روش موثر
خرید سفره یکبار مصرف ضخیم [ 7 مزایای سفره یکبار مصرف ضخیم ]