سبد خرید شما خالی است.
حقیقت های جالب در مورد استارباکس, استارباکس احتمالا مشهورترین برند قهوه دنیاست. بیش از سی هزار نمایندگی در دنیا، مشغول عرضه محصولات استارباکس هستند و افراد زیادی به نوشیدن قهوههای این برند علاقه یا حتی اعتیاد دارند!
لیوانهای استارباکس، با شکل و شمایل خاص خود توانسته این برند را از سایر برندهای قهوه متمایز کند.
لیوان استارباکس، محبوبیت بسیار زیادی دارد و در سایزهای مختلف به فروش میرسد.
حتی بسیاری از فروشندگان قهوه سعی میکنند با ایده گرفتن از لیوان استارباکس، قهوه خود را در لیوانهایی که کاغذ استروک آنها طرحی شبیه لوگوی استارباکس دارد، سرو کنند.
در این مطلب قصد داریم حقایق جالبی را درباره استارباکس بگوییم که احتمالا آنها را جایی نشنیدهاید.استارباکس کارش را با فروش دانه قهوه آغاز کرد.
استارباکس توسط سه شخص برای فروش دانههای قهوه و تجهیزات مرتبط به این محصول تأسیس شد.
این سه شخص یک نویسنده به نام گوردون بوکر، یک معلم تاریخ به نام زو سیگل و یک معلم زبان انگلیسی به نام جری بالدوین بودند.
بعدها این سه نفر مغازه خود را به شخصی به نام هاوارد شولتز فروختند که مغازه فروش دانه قهوه را به یک کافی شاپ تبدیل و نوشیدنیهایی با پایه اسپرسو را در آن عرضه کرد.
تغییر زیاد لوگو در دنیای تجارت یک اشتباه بزرگ قلمداد میشود. کارشناسان بازاریابی میگویند وقتی یک برند در مسیر رشد قرار میگیرد دیگر نباید لوگو خود را تغییر دهد.
این کار ممکن است باعث از بین رفتن بازار این برند شود.نام استارباکس الهام بخش ادبی است!رئیس و مدیرعامل استارباکس هوارد شولتز كتابی با عنوان “قلب خود را در آن ریخت: چگونه استارباكس یك شركت یك فنجانی را یكباره ایجاد كرد” نوشت، و در آنجا توضیح داد كه نام این شرکت از استارباك، شخصیتی در مبی دیك (Moby Dick) که یکی از رمان های هرمان ملویل (Herman Melville) گرفته شده است.
این مضمون دریایی به لوگو شرکت نیز گسترش یافته است، که شولتز گفت الهام گرفته از چاپ جدید کتاب از “پری دریایی دو دم یا آژیر” در قرن شانزدهم است.قهوه، تنها محصولی نیست که استارباکس عرضه میکند.
استارباکس در کافیشاپهای خود علاوه بر قهوه، محصولات متنوع دیگری را نیز عرضه میکند.
انواع مختلف قهوه، اسپرسو، کاپوچینو، لاته، موکا و…
چای سیاه و سبز
آبمیوه در طعمهای مختلف
شکلات داغ
علاوه بر نوشیدنی، میتوانید در کافیشاپهای استارباکس از غذاهای متنوعی نیز بهرهمند شوید،از جمله:
انواع مختلف نان و کروسان
میوه
آجیل
گوشت گاو و بوقلمون
کره بادام زمینی
شیرینی، کوکی، بیسکویت، کیک و آبنبات
ساندویچهای مختلف برای صبحانه یا ناهار
این برند برای مدتها نوشیدنیهای مختلف گرم و سرد میفروخت. اندازهی بازاری که در آن کار میکرد چندان بزرگ نبود و یک شرکت کاملا معمولی در شرق آمریکا به شمار میرفت.
زمانی که شات اسپرسو و قهوههای دمی وارد منوی فروشگاههای این برند شد، انقلاب بزرگی در وضعیت تجاری آن به وجود آمد.
کارمندان و دانشجوها از همان ابتدا مشتریهای اصلی این نوشیدنیهای گرم و جذاب بودند.
قیمت پایین، دردسر کمتر برای رسیدن به نوشیدنی اول صبح و انتخاب محل مناسب برای برپایی فروشگاه سه رمز موفقیت این برند هستند.
میزهای کوچک مدور توسط شرکت طراحی شده اند به طوری که به نظر نمی رسد هیچ صندلی “خالی” وجود داشته باشد و مشتریانی که به تنهایی غذا می خورند، احساس نمی کنند و یا ظاهر نمی شود که تنها هستند.
روبینفلد می گوید: “در روانشناسی محیط زیست، میزگرد برای نشستن فرد و یا افراد گروهی بسیار راحت تر و غیررسمی است.
وی می افزاید: به زودی استارباکس از یک شکل جدید میز گرد رونمایی می کند: دور آن با یک لبه مستقیم که به شما امکان می دهد تا میزها را به هم بچسبانید تا فضای چهار نفره فراهم شود.
بیشتر مردم به صورت هفتگی یا برای یک قرار ملاقات خاص به استارباکس مراجعه میکنند، اما وفادارترین مشتریان استارباکس، به طور متوسط ماهی ۱۶ بار به کافیشاپهای زنجیرهای این برند مراجعه میکنند.
مشتریان استارباکس میتوانند نوشیدنی مورد نظر خود را به باریستا سفارش دهند و او نیز در صورت وجود مواد اولیه، نوشیدنی مورد نظر مشتری را برای او تهیه خواهد کرد.
حتی میتوانید موردی را که قبلاً در منو بوده و الان حذف شده را در صورتی که هوس کردهاید، سفارش دهید!
سال ۱۹۸۷ هاوارد شولتز که زمانی در یکی از فروشگاهها کار میکرد، کل برند را با فروشگاههایش خرید. او برای مدتها برند و فعالیتهایش را زیر نظر داشت و برای حداقل ۱۰ سال پول جمع کرده بود.
شولتز مغز اقتصادی فوقالعادهای داشت و با ایدههای او این برند مسیر رو به رشد را با سرعت بسیار زیادی طی کرد.
استارباکس کار خود را از یک دکه در شهر سیاتل آغاز کرد. ایدههای اقتصادی هاوارد شولتز و تلاشهای شبانهروزی تیمهای مختلف این شرکت در عرض حدود ۴ دهه این برند را به یک شبکهی بسیار بزرگ بینالمللی تبدیل کردند.
این برند در سال ۲۰۲۰ به ۷۰ کشور دنیا رسید.
آخرین سرشماری انجام شده در سال ۲۰۱۸ نشان داد این شرکت حدود ۲۵ هزار فروشگاه کوچک و بزرگ در این ۷۰ کشور دارد. از آغاز سال ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۰ این شرکت هر دو روز یک فروشگاه جدید تاسیس کرده است.
حرف آخر
امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .
توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.
موفق باشید …
شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.
تماس : 09123220691 – 09125796194
اینستاگرام: sofre_mandegar
واتساپ: 09125796194
ساعت کاری: ۸ الی ۱۷
آدرس: پاکدشت ، فرون آباد اول مقداد ۷ کوچه چراغعلی پلاک ۲۴
مدیریت: مجید سلیمانپور