اهمیت رنگ در ظروف یکبار مصرف

اهمیت رنگ در ظروف یکبار مصرف

اهمیت رنگ در ظروف یکبار مصرف

به رنگ ظروف یکبار مصرف توجه کنید

اهمیت رنگ در ظروف یکبار مصرف,  برگزاری مراسمات مذهبی و توزیع نذورات در مساجد و تکایا می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا به وی‍‍ژه بیماری‌های عفونی روده‌ای را افزایش دهد.

لذا رعایت ضوابط بهداشتی از جمله بهداشت فردی، محیطی و مواد غذایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مواد خام مصرفي بايد سالم و بهداشتي باشد، توصيه کرد: از مواد غذايي مشمول بسته‌بندي كه مورد تاييد وزارت بهداشت است استفاده شود و ورود و خروج به محل طبخ غذا و دخالت افراد متفرقه در امر تهیه و توزیع غذا و چای و غیره ممنوع است.

پخش نذورات در ظروف پلاستیک یکبار مصرف در ایام محرم در اماکنی مثل منازل، مساجد، تکایا و کنار خیابان افزایش یافته است که نکته مهم در استفاده از ظروف یکبار مصرف به نوع رنگی این ظروف مربوط می‌شود که استفاده از آنها احتیاط بیشتری را می‌طلبد چرا که اصولا جنس یکبار مصرف‌ها به گونه‌ای است که توانایی نگهداری رنگ را ندارند و هنگام تماس با چای یا غذای داغ، رنگ حل شده و یک لایه از آن همراه غذا یا چای وارد بدن می‌شود.

ظروفی که با علامت PE، PP، PS نشان داده می‌شوند و سفید رنگ هستند، می‌توانند برای بسته‌بندی مواد غذایی گرم و مرطوب مورد استفاده قرار گیرند، اما برای نگهداری غذاهای داغ مانند آش و شله‌زرد مناسب نیستند .

اهمیت رنگ در ظروف یکبار مصرف

ظروف پلی‌استایرنی فوم‌دار (EPS) و پلی‌استایرنی سفید رنگ (HIPS) نیز برای مواد غذایی گرم و مرطوب مناسب است اما برای غذای داغ 140 درجه نامناسب نخواهد بود، همچنین ظروف پلی‌استایرنی شفاف (GPPS) مناسب برای نوشیدنی سرد بوده ولی برای چای و قهوه مناسب نیست.

شستشو و گندزدايي مستمر ظروف چندبار مصرف كه براي توزيع آب، چاي و مواد غذايي استفاده مي‌شود لازم و ضروری است و در صورت استفاده از ظروف يكبار مصرف براي توزيع چاي و مواد غذايي گرم باید از ظروف يكبار مصرف مناسب ترجيحا ظروف يكبار مصرف گياهي و سلولزي استفاده کرد.

با نصب تابلوها و يا اطلاعيه ممنوعيت استعمال دخانيات و جمع‌آوري زير سيگاري‌ها، از استعمال مواد دخاني در محل‌هاي مسقف خودداري شود.

از ذبح و قربانی احشام در جلوی هیئت‌های عزاداری و یا تکایا و مساجد و در معابر خودداری و یا حتی‌الامکان در محل‌های تعیین شده صورت گیرد به گونه‌ای که از پراکنده شدن خونابه و فضولات حیوانات در این مکان‌ها جلوگیری بعمل آید.

انتخاب رنگ مناسب برای بسته بندی

برانگیخته شدن احساسات افراد در خرید یک محصول یکی دیگر از تاثیرات رنگ ها میباشد.

چگونگی انتخاب یک رنگ در بسته بندی محصولات 

انواع رنگ در بسته بندی ، شناختن تاثیرات رنگ های سرد و گرم ، تاثیرات رنگها در روانشناسی ، شناخت رنگ های خنثی و تاثیرات آنها در فروش محصولات ، روانشناسی رنگ ها و تقاضا مشتریان در خرید محصولات یکبار مصرف و بیشترین فروش یک رنگ در بین مشتریان دارد.
با توجه به افزایش رقابت در جذب مشتریان در حوزه های مختلف محصولات غذایی استفاده از ظروف یکبار مصرف در طرح ها ورنگ های مختلف باعث افزایش بازدهی و سود در شرکت های تولید کننده میباشد.

تاثیر رنگ در دلپذیر جلوه دادن غذا در ظروف یکبار مصرف

تاثیر رنگ ها در سفره آرایی ، میوه آرایی و حتی میز های پذیرایی برای جلب توجه مشتریان و یا حتی فروش یک غذای خوشمزه یک تکنیک هوشمندانه میباشد به طوری که نحوه سرو انواع نوشیدنی ها مانند قهوه در یک لیوان کاغذی خوش رنگ و لعاب میتواند افزایش تقاضا و افزایش فروش را به همراه داشته باشد.

در مقابل اگر آن قهوه در یک لیوان معمولی و بی رنگ یا یک رنگ خنثی سرو شود شاید آن میزان تقاضا وفروش وجود نداشته باشد.

تاثیر رنگها بر حال و هوای افراد در استفاده از ظروف رنگی

به طور ناخودآگاه رنگ ها بر تمام حواس ما موثر هستند به طوریکه به وجود آورنده حس شادی ، آرامش ، گرسنگی ، غم ، احساس ترس و یا انرژی میباشد.
استفاده از ظروف رنگی باعث تاثیر گذاری بر ادراک ما در مناسبت های گوناگون مذهبی ، ملی ، شادی و رسمی میشود.

تنوع بی نظیری که امروزه شرکت ها در تولید محصولات گوناگون یکبار مصرف با تنوع رنگی بالا بوجود آورده اند که باعث شده میزبانان و مهمانان در عین راحتی در استفاده از آنها حس خوبی در انواع مناسبت های اجرا شده داشته باشند.

ما در دنیای رنگی زندگی میکنیم و رنگی بودن جهان یکی از بزرگترین موهبتهای الهی است . شناخت ما در تاثیرات رنگها بر زندگی و انتخاب های ما میتواند کمک بزرگی در درک آنها باشد.

تاثیر رنگ های ظروف یکبار مصرف بر طعم و مزه غذا

طبق یک تحقیقات در مقاله اروپایی اگه یک قهوه را در ظروف رنگ روشن مانند سفید یا کرم سرو شود مزه و بوی آن مطبوع تر بنظر میرسد به گونه ای که در یک آزمایش از ۵۷ نفر خواسته شد قهوه را در لیوان های مختلف با رنگهای گوناگون تست کنند به گونه ای که درون لیوان ها رنگهای مختلف نارنجی ، سفید ، قرمز ، وانیلی استفاده شده بود.
با توجه به اینکه از نظر شیمیایی و فیزیکی لیوان ها و محتویات آنها یکسان بودند و هیچ فرقی نداشتند تنها تفاوت در انتخاب شرکت کننده ها بر روی رنگ وانیلی و سفید به ادراک و حواس و تاثیرات رنگ بر آنها بود.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تماس : 09123220691 – 09125796194

اینستاگرام: sofre_mandegar

واتساپ: 09125796194

ساعت کاری: ۸ الی ۱۷
آدرس: پاکدشت ، فرون آباد اول مقداد ۷ کوچه چراغعلی پلاک ۲۴
مدیریت: مجید سلیمانپور


تولید سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف تشریفاتی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ورساچ در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف افطار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف رنگی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف کاغذی در پاکدشت , تولید کیسه فریزر در پاکدشت , تولید کیسه زباله در پاکدشت , تولید لیوان کاغذی در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف در پاکدشت , قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف طاقه رول شده در تهران , تولید سفره یکبار مصرف ماندگار در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف ۵۰ متری در پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف بدون گرانول در پاکدشت ، تولید لیوان کاغذی یکبار مصرف در پاکدشت، خرید سفره یکبار مصرف از کارخانه پاکدشت , تولید سفره یکبار مصرف در فرون آباد, کارخانه تولید سفره فرون آباد , خرید عمده سفره از فرون آباد , آدرس تولیدی لیوان کاغذی در تهران, خرید لیوان کاغذی در تهران, قیمت لیوان بکبار مصرف در تهران,

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


آخرین مقالات


سفره یکبار مصرف طاقه ای چیست؟ | انتخابی اقتصادی-7مزیت آن
قیمت سفره یکبار مصرف مجلسی [ 8 ویژگی سفره یکبار مصرف مجلسی ]
نحوه از بین بردن بوی بد سفره یکبار مصرف | 4 روش موثر
خرید سفره یکبار مصرف ضخیم [ 7 مزایای سفره یکبار مصرف ضخیم ]